شناسهٔ خبر: 35175 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«اسلام، دین رحمت نه خشونت» بررسی می‌شود

مرکز فرهنگی شهر کتاب در نظر دارد در نشست هفتگی خود کتاب «اسلام، دین رحمت نه خشونت» را نقد و بررسی کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ به نقل از وبگاه مؤسسه شهر کتاب، «اسلام، دین رحمت نه خشونت» نوشته علی‌رضا صدرالدینی در نشست هفتگی مرکز فرهنگی شهر کتاب نقد می‌شود.
 
 این کتاب به همت انتشارات مؤسسه‌ اطلاعات منتشر شده است. نویسنده در این کتاب نشان می‌دهد، اسلام آیینی است بر اساس مدارا، نرم‌خویی و دوری از توسل به زور و خشونت. مشقتی در احکامش وجود ندارد و هر جا تکلیفی موجبات صدمه و لطمه را برای مکلف فراهم آورد، آن تکلیف ساقط می‌شود. پیامبر (ص) و امامان، نماد رحمت و محبت‌اند و در برخورد با مخالفان و حتی دشمنان از آنچنان تحملی برخوردارند که حیرت‌انگیز است و تاریخ اسلام از گذشت و بردباری آنان حکایت‌ها روایت می‌کند. نویسنده با استناد به آیات و روایات و سیره‌ معصومان و بزرگان فرهنگ اسلامی نشان می‌دهد که دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه جایی در مکتب اسلام ندارند.

نقد و بررسی کتاب «اسلام، دین رحمت نه خشونت» با حضور دکتر عبدالله نصری و علی‌رضا صدرالدینی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار خواهد شد.
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست، در روز سه‌شنبه ۲۳ تیر از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه، به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم مراجعه کنند.

نظر شما