شناسهٔ خبر: 35098 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رمان ۳ جلدی «افسانه فریدون» برای نوجوانان چاپ شد

مدیر نشر مهاجر از انتشار رمان آزاد ۳ جلدی «افسانه فریدون» برای نوجوانان خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدحسن محمدی مدیر نشر مهاجر گفت: به تازگی و طی روزهای گذشته یک مجموعه ۳ جلدی را به چاپ رسانده ایم که رمانی آزاد از شاهنامه است. این اثر با عنوان «افسانه فریدون» یک رمان برای نوجوانان و جوانان است که به آن امیدواریم و آرزویمان این است که مورد اقبال و توجه مخاطبان قرار بگیرد.

وی افزود: این رمان ۳ جلدی نوشته محمدرضا محمدی نیکو است. ما پیش از این مجموعه کتاب های بازنویسی شاهنامه را به همت زنده یاد نیمازاد منتشر کرده ایم. نیمازاد کار را از کاوه آهنگر و مرگ ضحاک شروع کرد و تا به حال ۹ جلد از این مجموعه چاپ شده است. در حال حاضر هم مشغول کار روی مجلد «سوگ سیاوش ۲» هستیم و می خواهیم آن را به چاپ برسانیم. زنده یاد نیمازاد تا مقطع مرگ رستم، شاهنامه را بازنویسی و در اختیار ما قرار داد که قرار است به مرور به چاپ برسد. این مجموعه، یک مجموعه بازنویسی است اما رمان «افسانه فریدون» بازنویسی نیست بلکه یک رمان آزاد ۳ جلدی است.

این مدیر نشر در ادامه گفت: بازه ای که فریدون زاده شد و به کوه رفت، تا زمانی که ضحاک را کشت، در شاهنامه موجود نیست. آقای محمدی نیکو که رفاقتی دیرینه با مرحوم نیمازاد داشت، همین بازه زمانی را در رمانش مورد توجه قرار داده و درباره اش نوشته است. این رمان بدون تصویرگری و ۳ جلدش بیش از ۶۵۰ صفحه را در بر می گیرد.  

محمدی گفت: این رمان هم با جلد سخت هم جلد شومیز از چاپخانه خارج شده و به آن امیدوار هستیم تا مخاطبان را جذب کند.

نظر شما