شناسهٔ خبر: 34982 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تاویل عرفانی ، تفسیر باطنی» کتابی از حبیب الله بابایی

«تاویل عرفانی، تفسیر باطنی» عنوان کتاب دیگری از تازه‌های نشر بوستان کتاب است که حبیب الله بابایی آن را به رشته تحریر درآورده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ در معرفی این اثر که در قطع رقعی و در ۱۸۸ صفحه منتشر شده آمده است: تأویل در عرفان نه به معنای خلاف ظاهر، بلکه به معنای تفسیر باطنی ظواهر قرآنی است و این هرگز به معنای عدول از ظاهر قرآنی که خود ملاک تأویل است، نیست. سرّ چنین تأویل باطنی در تکثر معانی آیات قرآنی نهفته است که بسیار متفاوت از نگاه نسبیت‌گرا در قرائت‌های مختلف از دین است. تأویل باطنی و تفسیر عرفانی از آیات در دو مرحله رخ می‌دهد: اول، مرحلهٔ کشف باطن و دوم مرحله تبیین و تفسیر باطن. در مرحله کشف باطن، پاکیزگی درون و در مرحلهٔ تبیین، قدرت و لطافت علمی و عقلانی نقش اصلی را ایفا می‌کند.ی نقش اصلی را ایفا می‌کند.

 این اثربرای نخستین بار با قیمت ۱۰ هزار تومان راهی بازار نشر شده است .

عنوان «کلید گشایش؛ فضیلت ،آداب و آثار دعا»

گفتنی است به تازگی اثر دیگری از بوستان کتاب با عنوان «کلید گشایش؛ فضیلت ،آداب و آثار دعا» به قلم عباسعلی اختری روانه بازار نشر شده است.

در معرفی این اثر می‌خوانیم: دعا، مغز عبادت است و انسان را در همه جنبه‌های مادی و معنوی، کمک می‌رساند. چگونگی دعا و اوقات آن را باید از قرآن و روایات معصومین(ع) آموخت. اما این ادعیه، گاه در کتاب‌های وسیع و پر حجم آمده است و یافتن آن‌ها برای عموم مردم، دشوار است، از همین رو اثر حاضر به صورت آسان و کم‌حجم، دعاهای مؤثر را آورده است.

نظر شما