شناسهٔ خبر: 34981 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ارجمند» حرف اهالی موسیقی را می فهمید

آهنگساز جوان و نوازنده تار استعفای پیروز ارجمند را به نفع موزیسین ها و جامعه موسیقی ندانست و گفت: برای موسیقی ما خوشایند نیست که مدیر دفتر موسیقی تحت فشار عده ای استعفا داده باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ علی قمصری، آهنگساز و نوازنده تار درباره استعفای پیروز ارجمند از دفتر موسیقی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استعفای پیروز ارجمند اتفاق مثبتی در موسیقی ایران نبود، نمی دانم که چه چیزهایی و چه فشارهایی باعث استعفای ایشان شده است وگرنه با انرژی که در آقای ارجمند بود بعید می دانم استعفای ایشان با میل شخصی و باطنی بوده باشد.

این آهنگساز جوان اظهار داشت: در دوره ای که پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند چون وی تحصیلات آکادمی در حوزه موسیقی داشتند در ژانرهایی که موسیقی خط قرمزی بود مثل موسیقی پاپ و با حضور موزیسین های غیر ایرانی در ایران به نظر خیلی مسیر و راه ها هموار شد و اینکه حداقل وقتی با پیروز ارجمند درباره ابعاد محتوایی موسیقی صحبت می کردیم ایشان می فهمیدند و این برای موسیقی ما خوشایند نیست که پیروز ارجمند تحت فشار استعفا داده باشد آقای ارجمند در روز قبل از استعفا در یک نشست تخصصی موسیقی حضور داشت و صحبت های وی در این نشست صحبت های کسی نبود که می خواهد استعفا بدهد اگر می خواست استعفا بدهد در این جلسه فشرده شرکت نمی کرد.

علی قمصری همچنین گفت: باید نگران بود که چه کسی به جای پیروز ارجمند به دفتر موسیقی می آید و جای این مدیر را می گیرد.

این آهنگساز جوان با بیان اینکه استعفای پیروز ارجمند به نفع موزیسین ها و جامعه موسیقی نیست، اظهار داشت: من خودم جزو موسیقی دان های مستقل هستم که هیچ وقت از شخصیت دولتی دفاع نمی کنم و اعتقاد دارم که موزیسین باید مستقل و آزاد باشد ولی از هر بعدی به رفتن پیروز ارجمند از دفتر موسیقی نگاه می کنم عدم حضور وی کمکی به موسیقی و چالش هایی که موسیقی با آن مواجه بوده است، نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ندادن مجوز و لغو کنسرت ها از طرف نهادهای دیگر بوده است، من زمانی که مجوز آلبوم عبور را می خواستیم بگیریم این آلبوم ۸ ماه در دفتر موسیقی به خاطر یک شاعر خط می خورد. من فکر می کنم در این اواخر آقای ارجمند به خاطر مطلبی که در مورد لغو کنسرت کیهان کلهر عنوان کرد استنباط من این است همین صحبت ها کار دست وی داد.

علی قمصری با بیان اینکه پیروز ارجمند در دفتر موسیقی آرم ها را به یک چشم نگاه می کردند و در جریان موسیقی اخلال ایجاد نکردند، گفت: آقای ارجمند جلوی یک جریان هایی را گرفتند که یک سری مدیرها نمی خواستند جلوی آنها گرفته شود و در واقع آقای ارجمند جلوی این جریان ها همانند یک سرعت گیر عمل کردند.

نظر شما