شناسهٔ خبر: 34902 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حوزه برای استعدادیابی و هدایت طلاب برنامه‌ریزی کند

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرده که حوزه علمیه باید برای استعدادیابی و هدایت طلاب در مسیری که علاقه دارند برنامه‌ریزی جدی داشته باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آیت‌الله سید مجتبی طاهری خرم‌آبادی به سنت‌ پسندیده بزرگان حوزه‌های علمیه در استعدادیابی و هدایت طلبه‌ها اشاره کرد و گفت: حوزه باید نیروهای خودش را شناسایی کند که چه کسی به درد چه کاری می‌خورد تا حوزویان بر اساس ذوق و علاقه در مسیر علم آموزی قرار بگیرند.

این استاد حوزه اظهار کرد: طلبه‌هایی که وارد حوزه علمیه می‌شوند باید به مقداری که جایگاه طلبگی پیدا کنند، درس بخوانند و اطلاعات علمی کسب کنند و بقیه طلبه‌ها تخصصی شوند.

وی گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که اگر طلبه‌ای استعداد کافی برای طی کردن مسیر اجتهاد دارد این مسیر را پیش بگیرد و اگر می‌خواهد واعظ و منبری شود راه خودش را طی کند. این کار باعث می‌شود هر کسی موظف نشود که در حوزه بماند و استعدادهایش را به کار نگیرد.

آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی با اشاره به برخی اظهارنظرهایی که در مورد شرکت طلاب در درس خارج بیان می‌شود، تصریح کرد: این مسئله باید حل شود که اگر طلبه‌ها ۱۰ سال درس خارج نروند، نقص است. ممکن است بعضی طلبه‌ها به جایگاهی رسیده‌اند که می‌خواهند به صورت ذوقی کار کنند و خطیب خوبی باشند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر طوری برنامه ریزی شود که طلبه‌هایی که می‌خواهند منبری شوند، یا کار علمی خاص انجام دهند، یا دنبال پژوهش و تحقیق بروند و آثار قلمی داشته باشند، در مسیر علاقه و ذوقی که دارند هدایت شوند، هیچ کسی احساس نقص نمی‌کند و حوزه علمیه می‌تواند باغ پرثمری داشته باشد.

نظر شما