شناسهٔ خبر: 34825 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تا انتهای کوچه بن‌بست»همراه با شاعر

«تا انتهای کوچه بن‌بست»مجموعه ای شعری سروده سید مهدی طباطبایی است که شامل ۳۸ غزل با محتوای عاشقانه است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ :«تا انتهای کوچه بن‌بست» شامل ۳۸ غزل با محتوای عاشقانه است ولی غزل‌هایی با موضوعات دیگر هم در این کتاب آمده است.

بنا به گفته شاعراشعار این کتاب از سال ۸۶ تا سال ۹۳ سروده شده و در قسمت پایانی کتاب هم تعدادی دوبیتی‌ها و رباعی آمده است.

شاعر در توضیح بیشتر درباره این مجموعه عنوان می کند :در گزینش اشعار این کتاب وسواس زیادی داشتم تا چیزی که مقبول جامعه ادبی خواهد شد به چاپ برسد. به‌طورکلی بخش‌هایی از اشعار را  حذف کردم زیرا پیشنهاد دوستان بر این بود که شعرهای سپید در این مجموعه نباشد و خیلی از قالب‌ها را بنا به پیشنهاد دوستان حذف کردم.

این شاعر تصریح کرد: موضوع مطالعاتی بنده ۶ سال بیدل بوده است و در سه سال اخیر هم روی آثار کمال اصفهانی کار کرده‌ام که به نوعی می‌توان او را پیش رو سبک هندی قلمداد کرد.

وی در ادامه درباره عنوان کتابش گفت: انتخاب عنوان این کتاب بر عهده دانشجویانم بوده که بر اساس شعری در همین زمینه که از سروده‌های موجود در این کتاب است برگرفته‌شده است.

طباطبایی درباره ویژگی‌هایی یک کتاب خوب گفت: یک کتاب خوب باید در هر حوزه‌ای در درجه اول بر اساس نیاز مخاطب منتشر شود بدون در نظر گرفتن این اصل، دست به هر کاری زدن یقیناً بازتاب خوبی در جامعه نخواهد داشت و این اصل اولیه بشمار می‌رود و در درجه دوم باید جایگاه فردی که پیرامونش تحقیق می‌کنیم دارای جایگاه خاصی باشد و نکته دیگری که بعداً به این‌ها افزوده می‌شود آن رتبه‌ای است که یک نویسنده می‌تواند با نوشتن یک کتاب خوب به دست آورد. یعنی یک نویسنده یا پژوهشگر اگر دو کار خوب در حوزه فعالیتش انجام دهد طبیعتاً جامعه ادبی نیز کارهای بعدی او را موردحمایت قرار خواهد داد که البته این اتفاق نیاز به زمان دارد.

گفتنی است: مجموعه شعری با عنوان «با چشم تو»، تصحیح  دیوان میرزا عبدالقادر بیدل با همکاری علیرضا قزوه در جلد نخست، دو کتاب «واژه‌نامه شعر بیدل و «دری به خانه خورشید» با همکاری دکتر اسدالله حبیبی، از کتاب‌های دیگر این شاعر به شمار می‌رود.

همچنین کتاب «تصحیح دیوان کمال اصفهانی» و کتاب «بن‌مایه‌های شعر بیدل» به‌زودی از این شاعر به چاپ خواهد رسید.

نظر شما