شناسهٔ خبر: 34483 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داوران جشنواره فیلم فناوری و صنعتی معرفی شدند

فیلم‌های سومین دوره جشنواره ملی فناوری و صنعتی با حضور چهره‌های شاخص سینمایی کشور داوری می‌شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛  مهرداد اسکویی، رضاپورحسین، حمید فرخ نژاد، بهرام عظیمی و شهرام مکری به عنوان هیات داوران، آثار تصویری بخش های مختلف جشنواره را داوری خواهند کرد.

این داوران، فیلم‌های بخش اصلی جشنواره شامل، فیلم‌های داستانی، مستند، پویانمایی، آیتم‌های تبلیغاتی و بخش ویژه را ارزیابی می‌کنند.

رعایت استانداردهای حرفه ای هنری و سینمایی، پرداختن کافی به محتوا و مفاهیم نوآوری، فناوری و توسعه صنعت(صنعت، معدن و تجارت)، معرفی پیشرفت ها، توانمندی ها و دستاوردهای صنعتي، علمي و فناوری کشور، تقويت روحيه خودباوري ملی، امید افزایی و نوانديشي علمي و صنعتي، کمک به نظام آموزشی و ارتقای بهره وری به ویژه آموزش عالی، انتقال مفاهيم علمي و تخصصي در فيلم ها، ثبت تجارب علمي و دانش تخصصي و ترویج و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان از طريق فيلم ها از جمله ملاك هاي ارزيابي آثار در این دوره جشنواره است.

فراخوان این جشنواره در دو بخش فیلم و عکس فناوری و صنعتی تا ۱۰ تیرماه از طریق ثبت‌نام اینترنتی (www.jdfest.ir) و به صورت حضوری تمدید شده است.

سوابق هیات داوران بخش اصلی سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) به شرح زیر است:

** مهرداد اسکویی: متولد ۱۳۴۸ در تهران و فارغ التحصیل کارگردانی سینما، مستندساز، عکاس و پژوهشگر است. وی در سال ۲۰۱۰ موفق به کسب عنوان چهره فرهنگی سال جهان از سوی نهاد فرهنگی «پرنس کلاوس» هلند شد. اسکویی همچنین در سال ۱۳۸۹ از انجمن مستندسازان سینمای ایران جایزه بزرگداشت جشن خانه سینما را دریافت کرد..

این مستندساز در بیش از ۱۰۰ جشنواره معتبر فیلم و عکس عضو هیات انتخاب یا داوری بوده است. وی برای فیلم‌ها و عکس‌هایش، جوایز معتدد ملی و بین‌المللی را دریافت کرده است که از جمله آن می‌توان به جایزه‌هایی از جشنواره‌های هات داکس کانادا، Med Film ایتالیا، ایدفا آمستردام، فیلم‌های شرقی ژنو، لاروشل  فرانسه، Traces de viesکلرمونت فران فرانسه و... اشاره کرد.

علاوه بر این، مهرداد اسکویی در ساخت تیزر، کلیپ و مستند با موضوع زیباسازی شهری، صنعت و فن‌آوری نیز فعالیت دارد.

** رضا پورحسین: متولد ۱۳۳۸ در تهران، دارای مدرک دکترای تخصصی روانشناسی و دانشیار روانشناسی دانشگاه تهران و قائم مقام معاونت سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

ریاست ستاد چهره‌های ماندگار، مدیریت شبکه آموزش سیما، مدیریت شبکه چهار سیما، قائم مقام رادیو، مدیریت شبکه سراسری رادیو، مدیریت شبکه مستند سیما، مدیر مسئولی ماهنامه کودک و فصلنامه رویش روانشناسی و... بخشی از فعالیت‌های حرفه‌ای کارنامه کاری رضا پورحسین است.

 ** حمید فرخ‌نژاد: متولد ۱۳۴۸ در آبادان و فارغ‌التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما است.

این بازیگر عناوین و جوایزی چون سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلمنامه در هجدهمین جشنواره فیلم فجر برای «عروس آتش»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر برای «استرداد»، جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کارلووی واری به طور مشترک، جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم مسکو برای فیلم «طبل بزرگ زیر پای چپ»، جایزه بهترین بازیگر مرد در پنجاه و چهارمین جشنواره فیلم آسیا و اقیانوسیه برای «شب واقعه»، بازیگر برگزیده جشنواره فیلم دفاع مقدس و منتخب منتقدین و... را در کارنامه خود دارد.

«سفر سرخ» تجربه کارگردانی سینمایی فرخ نژاد است که برای آن موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از جشنواره فیلم فجر شد.

 ** بهرام عظیمی: متولد ۱۳۴۵ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته صنایع دستی از دانشگاه هنر تهران است. وی کارگردان انیمیشن، فیلمنامه‌نویس، طراح کاراکتر و کاریکاتوریست و دارای نشان درجه ۲ هنری انیمیشن است.

در سابقه کاری عظیمی، مدرس خانه کاریکاتور ایران، مدرس دانشگاه‌های هنر تهران، مدیر خانه انیمیشن شهرداری تهران، برنده ۹۵ جایزه ملی و بین‌المللی در رشته‌های کاریکاتور، انیمیشن، نقاشی و تصویرسازی، عضویت در هیات داوران بیش از ۸۰ جشنواره ملی و بین‌المللی انیمیشن، فیلم و کاریکاتور، نویسندگی فیلمنامه فیلم‌های سینمایی «آل» و «تهران ۱۵۰۰»، کارگردانی فیلم سینمایی «تهران ۱۵۰۰» و کارگردانی فیلم‌های کوتاه انیمشن و فیلم‌های انیمیشن آموزشی و تبلیغاتی دیده می‌شود.

** شهرام مکری: متولد ۱۳۵۷ در کرمانشاه و فارغ التحصیل رشته سینما با گرایش کارگردانی است. مکری تاکنون جوایز متعدد ملی و بین‌المللی را برای ساخت چندین فیلم کوتاه و دو فیلم بلند سینمایی به دست آورده است.

عضویت در هیات های انتخاب و داوری چندین جشنواره فیلم کوتاه داخلی و خارجی و همچنین دریافت جوایزی از جشنواره‌های فجر، یونیکای آلمان، جشن خانه سینما، تاشکند، آکادمی فیلم قزاقستان، جشنواره ونیز و... به همراه کارگردانی آثاری چون ماهی و گربه (بلند داستانی)، اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر (بلند داستانی)، طوفان سنجاقک، محدوده دایره، آندوسی، خام، پخته، سوخته و... ساخت تیزرهای تبلیغاتی از جمله نکات کارنامه کاری اوست.

بر اساس این گزارش، سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) از هفتم تا نهم مردادماه به دبیری مسعود نجفی، توسط جهاد دانشگاهی و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

نظر شما