شناسهٔ خبر: 34416 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«باران رحمت» پتانسیل موسسه علمی کابردی فرهنگ و هنر برای ورود به بازار کار است

مدیر موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر جشنواره باران رحمت را نماد عملی موسسه آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر دانست و گفت: این جشنواره پتانسیل موسسه علمی کابردی فرهنگ و هنر برای ورود به بازار کار است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان، نشست خبری جشنواره باران رحمت  پیش از ظهر دوشنبه یک تیر با حضور حمید شاه آبادی، مدیر موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر، دکتر محمود عزیزی دبیر افتخاری بخش فیلم و تئاتر جشنواره، حسین پارسایی، دبیر جشنواره، حمید شاه آبادی و مجتبی آقایی دبیر افتخاری گروه گرافیک در خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این نشست باغبان، معاون پژوهشی خانه هنرمندان ایران گفت: در طول ۵ سال گذشته با تغییر کلی که در رویه خانه هنرمندان ایجاد شده است، ماه مبارک رمضان با ویژه برنامه های متعددی گرامی داشته می شود، از جمله این برنامه ها ویژه برنامه شب های قدر و جشنواره هنری قرآنی است، در همین راستا امسال با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر جشنواره های باران رحمت را برگزار خواهیم کرد.

در ادامه این نشست حمید شاه آبادی، مدیر موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر  گفت: جشنواره باران رحمت دومین سال خود را در شرایطی آغاز می کند که در دولت جدید مسئله آموزش های مهارتی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: جشنواره باران رحمت نماد عملی موسسه آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر است. اگر تمام توان موسسات علمی کاربردی در خدمت قرآن را بخواهیم بکار گیرم نمودش را می توان در جشنواره باران رحمت دید.

مدیر موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر خاطر نشان کرد: سال گذشته جشنواره باران رحمت با حضور فعال دانشجویان برگزار شد، فرهنگ و هنر در خلا بروز پیدا نمی کند، در ماه مبارک رمضان همه ما باید تکلیفمان را به قرآن انجام دهیم دانشجویان هم در این جشنواره به قرآن ادای دین می کنند. این جشنواره توانایی دانشجویایی در ماموریت های مشخص است.

شاه آبادی با اشاره به اینکه جشنواره باران رحمت در ۱۰ بخش برگزار می شود، گفت: ، ۱۰ بخش جشنواره نشان دهنده ماموریت های موسسه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر است، جشنواره فرصتی است که دانشجویان مهارت خود را به منصه ظهور برسانند، باران رحمت در ۱۰ بخش شاخص کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود:  از ویژگی های جشنواره باران رحمت این است که بر اساس آموزش های مهارتی که دانشجویان آموختند برگزار می شود و حضور اساتیدی که امروز در این نشست حضور دارند تراز جشنواره را نشان می دهد. شخصیت هایی که داوری جشنواره را بر عهده دارند جشنواره های ملی را نیز داوری می کنند.

شاه آبادی یادآور شد: اقدام مهمی که موسسه علمی آموزش فرهنگ و هنر انجام داد این است که دانشجویان خود را برای ورود به بازار کار آماده می کند، این مهمترین ماموریت ماست. این جشنواره بیانگر پتانسیل موسسه برای ورود به بازار کار است. جشنواره باران رحمت پتانسیل عملی موسسه علمی کاربردی آموزشی و فرهنگ و هنر است.

مدیر موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر اظهار داشت: دومین جشنواره باران رحمت  برای برگزاری ورک شاپ های آموزشی از اساتید  خارجی بهره می برد.

شاه آبادی درباره آثار رسیده به جشنواره گفت: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره اثار ارزشمندی است، بیش از یک هزار و ۱۶۹ اثر به جشنواره رسید که از این تعداد ۱۱۴ اثر به بخش پایانی راه یافتند.

در ادامه این نشست حسین پارسایی، دبیر دومین جشنواره باران رحمت  نیز گفت: جشنواره سراسری باران رحمت دومین دوره خود را برگزار خواهد کرد که ویژه دانشجویان مراکز علمی فرهنگی و هنر سراسر کشور است. به نظر می رسد ظرفیت های مراکز علمی و کاربردی در فرهنگ و هنر دیده نشده است، امسال حضور دومین جشنواره باران رحمت در خانه هنرمندان را باید به فال نیک گرفت

وی افزود:  پیش بینی می کنیم در بخش رقابتی و جنبی  جشنواره باران رحمت ۳۰ اثر در بخش تایپوگرافی ، ۱۹ اثر در تصویرسازی ، ۲۸ اثر در بخش پوستر ۲۸ و ۱۱ اثر در بخش نقاشی به نمایش گذاشته می شود. البته در بخش نقاشی و عکاسی ۲ بخش رقابتی داریم یکی موضوع باران رحمت و یکی کارگاه نقاشی و عکاسی با موضوع آب و آیینه است که این کارگاه برگزار می شود. 

پارسایی از انتشار کتابی با عنوان(پای منبر خدا) در دبیرخانه جشنواره باران رحمت خبر داد و گفت: این کتاب تدبری در سوره مبارکه یاسین است.

دبیر دومین جشنواره باران رحمت  همچنین گفت: در رشته تایپوگرافی کارگاه آموزشی با حضور یک استاد ترکیه ای در خانه هنرمندان برگزار می شود.

حسین پارسایی از افتتاحیه آیینی جشنواره باران رحمت در روز ۱۱ تیرماه در خانه هنر مندان خبر داد و به برنامه های این جشنواره اشاره کرد و گفت: برگزاری سخنرانی های در باب هنر، پخش آثار فیلم برگزیده در تالار استاد شهناز، برپایی کارگاه نورپردازی  از دیگر برنامه های این جشنواره است همچنین ویژه برنامه رخصت مربوط به آیین های نمایشی خیابانی در خانه هنرمندان برگزار می شود.

وی افزود: آثار منتخب در بخش عکس و نقاشی و تایپو گرافی، خوشنویسی در گالری های پاییز و میرمیران به نمایش درمی آید.

دبیر دومین جشنواره باران رحمت  گفت: مراسم اختتامیه ۲۳ تیر در تالار شهناز خانه هنرمندان برگزار می شود.

نظر شما