شناسهٔ خبر: 34349 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دفاع شفیعی از یک انتخاب

مهدی شفیعی با تأکید بر اینکه انجمن هنرهای نمایشی وظایفی دارد که از طراوت و پویایی آن کاسته شده است، گفت: انتخاب مدیران در تئاتر بر مبنای برنامه‌های کلی اداره هنرهای نمایشی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی معرفی مدیر عامل جدید انجمن هنرهای نمایشی ایران و وظایف این انجمن با توجه به سابقه این فرد بیان کرد: در حوزه‌های مختلف بین‌الملل، اجرایی و انجمن، تمام مدیران براساس کارهایی که قرار است انجام شوند، حضور دارند. در واقع انتخاب مدیران بر مبنای برنامه‌های کلی اداره هنرهای نمایشی است و هر چینشی براساس همان هدفی است که برنامه‌ریزی شده است.

شفیعی گفت: انجمن هنرهای نمایشی نیز با توجه به آنچه در سال‌های گذشته در آن رخ داده به اتفاقات جدید نیاز دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از طراوت و پویایی این انجمن کاسته شده است، اظهار کرد: اصلاح آیین‌نامه استانی انجمن‌های هنرهای نمایشی از جمله مواردی است که باید اتفاق بیفتد. همچنین اصلاح ساز و کارهای گردش مالی و حرکت به سمت استقلال مالی انجمن برای بهبود فرایند انضباط‌بخشی به عقد قرارداد گروه‌های نمایشی حرفه‌ای قبل از اجرا، در دستور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه ثبت گروه‌های نمایشی در سراسر کشور و واگذاری بخشی از فعالیت‌ها به آن‌ها از دیگر اقداماتی است که باید توسط انجمن هنرهای نمایشی دنبال شود گفت: ما اعتقاد داریم گروه‌های تئاتری اصلی‌ترین واحد جریان تئاتر ما هستند که باید ثبت شوند و در فرایند انتخاب مدیران انجمن‌ها فعال باشند.

به گفته شفیعی؛ راه‌اندازی پرتال یک پارچه انجمن و شفاف‌کردن فعالیت‌ها یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در مدیریت جدید برای آن اقدام می‌شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی همچنین ارتباط منطقی با دیگر دستگاه‌ها برای جذب اسپانسر در حوزه تئاتر را یکی دیگر از اقدامات برنامه‌ریزی شده برای انجمن هنرهای نمایشی ایران دانست و افزود: با توجه به ظرفیتی که در تئاتر وجود دارد، انجمن باید به سمت حامیان مالی برود تا آن‌ها حضور موثری در تئاتر داشته باشند. علاوه بر این‌ها هم‌گرایی با شهرداری‌ها برای ایجاد پلاتو جزو اهداف طرح‌ریزی شده است که همه در برنامه‌های مدیر انجمن قرار دارد.

وی درباره انتخاب ارغوان بهداروند(به عنوان مدیر انجمن نمایش) برای اجرای برنامه‌هایی که ذکر کرد، گفت: این انتخاب توسط هیئت مدیره صورت گرفته که البته پیش از آن از چند نفر برنامه خواستیم و در نهایت برنامه‌های ایشان پذیرفته شد.

شفیعی با اشاره به حضور ارمغان بهداروند در بخش داوری جشنواره پروین و عضو هیئت مدیره بودن او در چند جشنواره از جمله جشنواره تئاتر دفاع مقدس اضافه کرد: مدیر جدید انجمن هنرهای نمایشی ایران مدیریت برخی رویدادهای فرهنگی در سطح منطقه‌ای و استانی را بر عهده داشته و از ویژگی‌های برجسته او آشنایی با قوانین مدیریتی است که به تسریع اهداف انجمن می‌تواند کمک کند.

به گزارش ایسنا،ارمغان بهداروند، متولد ۱۳۵۳ است، او از سال ۷۳ فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصه‌های هنری آغاز کرد و در سال ۷۷ به عنوان مدیر روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز دعوت به کار شد.

در طی این سال‌ها آثار مکتوبی از او منتشر شده که از آن جمله می‌توان به «مخاطب ممنوع»، «به من که رسیدی بپیچ»، «این روزها که می‌گذرد» و «اندیمشک پلاک ۹» اشاره کرد.

نظر شما