شناسهٔ خبر: 34313 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ثروت هنگفتی که دانشجویان خارجی نصیب اقتصاد استرالیا می‌کنند

تازه ترین آمارها از دانشگاههای سراسر استرالیا نشان می دهد شمار دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در سیستم آموزش عالی این کشور ۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، این مقایسه که نسبت به سال گذشته تحصیلی صورت گرفته نشان می دهد شمار بیشتری از دانشجویان کشورهای مختلف جهان برای ادامه تحصیل، تمایل به سفر به استرالیا و ثبت نام در دانشگاههای این کشور دارند.

آمارهای به دست آمده تا ماه آوریل نشان می دهد ۴۳۳ هزار و ۹۳۶ دانشجوی خارجی با داشتن ویزای دانشجویی هم اکنون در استرالیا زندگی کرده و مشغول به تحصیل در دانشگاههای مختلف این کشور هستند.

در این میان چین با ۳۵ درصد، بیشترین سهم را از شمار دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در استرالیا در اختیار دارد. پس از این کشور هند با ۱۲ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

دولت استرالیا به جذب هرچه بیشتر دانشجویان خارجی به عنوان یک استراتژی قدرتمند اقتصادی نگاه می کند که از این طریق درآمد هنگفتی را نصیب این کشور می کند.

هم اکنون آموزش دانشجویان خارجی در سیستم آموزش عالی استرالیا بزرگترین منبع درآمد را در میان انواع خدمات صادراتی این کشور در اختیار دارد. برآورد می شود سالانه ۱۶ میلیارد دلار از بابت حضور دانشجویان خارجی در دانشگاههای استرالیا  نصیب اقتصاد این کشور شود.

در همین حال دانشگاههای استرالیا در نظر دارند تا برنامه های جدیدی را برای جذب شمار بیشتری از دانشجویان خارجی از خاورمیانه و آمریکای لاتین دنبال کنند.

نظر شما