شناسهٔ خبر: 34294 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درس‌گفتار جدید سلیمان حشمت: مروری بر اندیشه‌های «مارتین هایدگر»

جزوۀ « هستی و زمان » درس‌گفتارى از آقای « دکتر رضا سلیمان حشمت » در باب اندیشه ­های مارتین هایدگر است که پس از پیاده سازى و ویرایش در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ جزوۀ « هستی و زمان » درس‌گفتارى از آقای « دکتر رضا سلیمان حشمت »  در باب اندیشه ­های مارتین هایدگر است که پس از پیاده سازى و ویرایش در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است که می‌توانند با مراجعه به سایت این مجموعه نسبت به خریداری و دریافت آن اقدام فرمایند.

این درس‌گفتار به معرفی مارتین هایدگر (۱۸۸۹-۱۹۷۶) بزرگ‌ترین فیلسوف اگزیستانس، می‌پردازد. وی معتقد است سوبژکتویسم و اومانیسم حاکم در غرب امروزی باعث دوری دازاین از حقیقت شده است. او از انسان به «دازاین» تعبیر می‌کند که در این تعبیر، اشاره به ویژگی خاص انسان یعنی نسبت برقرار کردن او با هستی دارد. مارتین هیدگر، مؤلف کتاب مشهور هستی و زمان، می کوشد انسان پرتاب شده در این عالم را به مبدأ هستی (زاین) نزدیک کند. هر چند خود او معتقد است که این اتفاق نه در زمان حال که در آینده رخ خواهد داد و ما باید چشم انتظار آینده باشیم.

ﻫﺎﻳﺪﮔﺮ ﻣﻰ‌ﮔﻮﻳﺪ ﻫﻨﻮﺯ ﺁﻥ ﻃﻮﺭ ﻧﺮﺳﻴﺪﻳﻢ ﺑﻪ ﺁﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﻛﺎﻣﻼدرستی با ﻭﺟﻮﺩ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﻛﻨﻴﻢ .ﺑﺮﺍﻯ ﻫﻤﻴﻦ ﺍﻳﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺗﻔﻮﻳﺾ ﻛﻨﻴﻢ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺁﻣﺎﺩهﮔﺮ ﻭ ﺗﻔﻜﺮ ﺁﻣﺎﺩ‌ه‌ﮔﺮ ﻣﻬﻴﺎ ﺑﺎﺷﻴﻢ ﺭﺍ ﻣﻄﺮﺡ ﻣﻰ‌ﻛﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺮﺍﻯ ﻇﻬﻮﺭ ﺗﺎﻡ ﻭ ﺧﺎﻟﺺ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻣﺎﺩه ﺑﺎﺷﻴﻢ .

نظر شما