شناسهٔ خبر: 34247 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شورای توسعه شبکه نمایش خانگی فعال است/ بررسی قاچاق و تله‌فیلم‌ها

نماینده موسسات فرهنگی و هنری و شرکت های فیلمسازی در شورای توسعه شبکه نمایش خانگی بیان کرد قاچاق فیلم به عنوان مهمترین مساله در جلسات اخیر شورا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ایرج محمدی نماینده موسسات فرهنگی و هنری و شرکت های فیلمسازی در شورای توسعه شبکه نمایش خانگی گفت: شبکه نمایش خانگی به عنوان یکی از مهمترین رسانه های در اختیار مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما طی چند سال گذشته شاهد تولید محصولاتی بودیم که از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیستند، البته در این میان تعدادی از فیلم ها کیفیت بهتری نسبت به دیگر تولیدات در شبکه نمایش خانگی داشتند.

وی تاکید کرد: متاسفانه فیلم های شبکه نمایش خانگی در بخش های مختلف از جمله سناریو، کارگردانی و ساختار کلی نمایش بسیار ضعیف هستند به همین دلیل سازمان سینمایی با ایجاد شورای توسعه شبکه نمایش خانگی در تلاش است شرایطی را فراهم کند تا سطح کیفی آثار در شبکه نمایش خانگی ارتقا پیدا کند.

این تهیه کننده تلویزیون ادامه داد: برای حل مشکلات تولید و پخش در شبکه نمایش خانگی نیازمند سیاستگذاری مناسب و توجه به زیر ساخت های رسانه ای مانند شبکه نمایش خانگی هستیم و اگر چنین مساله ای مورد توجه قرار گیرد امکان تولید آثار در شبکه نمایش خانگی با درجه کیفی بالا وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای توسعه شبکه نمایش خانگی بیان کرد: تا امروز ۳ جلسه توسط این شورا برگزار شده که در این جلسات مساله قاچاق یا همان سرقت فیلم مورد بررسی قرار گرفته که با توجه به بحث های انجام شده فکر می کنم این بخش بتواند شکل قانونی مناسبی پیدا کند.

محمدی با اشاره به اینکه مسئولان نیروی انتظامی و قوه قضاییه اقدامات مناسبی را در این زمینه انجام داده اند، گفت: امیدوارم با همکاری نهادهایی از این دست بتوانیم با معضل قاچاق فیلم در شبکه نمایش خانگی مقابله کنیم. یکی دیگر از مباحثی که باید مورد توجه قرار بگیرد، مساله چگونگی ارائه فیلم های سینمایی و تله فیلم در شبکه نمایش خانگی است که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی بیان کرد: معتقدم با توجه به اینکه فیلم های سینمایی نسبت به تله فیلم ها از کیفیت مناسب‌تری برخوردارند، باید در شبکه نمایش خانگی به گونه ای ارائه شوند تا مخاطب تفاوت میان یک اثر سینمایی و یک تله فیلم را قبل از خرید متوجه شود. در چنین شرایطی ما به مخاطبان خود در حوزه شبکه نمایش خانگی احترام می گذاریم.

نماینده موسسات فرهنگی و هنری و شرکت های فیلمسازی ادامه داد: حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی از ابتدای سال جاری اعلام کرده است که به دنبال ارتقای کیفیت در شبکه نمایش خانگی است و فکر می کند با ایجاد شورای توسعه شبکه نمایش خانگی بتوانیم هرچه سریعتر سیاست های مناسبی را در حوزه شبکه نمایش خانگی ایجاد کنیم.

محمدی در پایان تاکید کرد: در شورای توسعه شبکه نمایش خانگی علاوه بر نمایندگان سازمان سینمایی و مسئولان معاونت نظارت و ارزشیابی، غلامرضا موسوی به عنوان نماینده شورای عالی تهیه کنندگان و من به عنوان نماینده موسسات فرهنگی و هنری و شرکت های فیلمسازی حضور داریم. البته در طول جلسات مهمان هایی نیز از موسسات شبکه نمایش خانگی در این جلسات حضور پیدا می کنند.

نظر شما