شناسهٔ خبر: 34228 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

الکترونیکی شدن تمام پرداختهای دانشجویان به صندوق رفاه

معاون درآمد و سرمایه گذاری صندوق رفاه دانشجویان گفت: با وجود گسترش اینترنت سهم پرداخت های الکترونیکی در صندوق رفاه دانشجویان بیش از ۳۵ درصد نیست که ما امیدواریم این سهم را به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی رضا صولتی گفت: اطلاعات دانش‌آموختگان قبل از سال ۷۹ در سامانه سجاد نگهداری می شد که به دلیل شرایط نرم افزاری زمان خود، ابزار خوبی برای نگهداری اطلاعات دقیق نبود.

وی ادامه داد: ولی با این وجود چون برخی از فارغ التحصیلان به این سامانه مراجعه می کردند همچنان نگهداری می شد، برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و یا مشکلات موجود، در یک طرح فوری در سه مرحله سعی کردیم مشکلات را رفع کنیم.

معاون درآمد و سرمایه گذاری صندوق رفاه دانشجویان افزود: برهمین اساس کل اطلاعات سامانه سجاد به سامانه جدید (فاز دوم) منتقل شد و همچنین به دانشجویان اجازه دادیم برای تسویه حساب به نزدیک ترین دانشگاه مادر مراجعه کنند و دانشگاه‌ها نیز موظف شدند نسبت به تسویه حساب فارغ التحصیلان از سایر دانشگاه ها نیز اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به این مطلب که دانشجویان باید رسید پرداختی خود را اسکن کرده و به صندوق ارسال کنند و مشکلاتی که دراین مسیر وجود داشت سامانه جدیدی ارایه شد که به زودی رونمایی می شود.

صولتی افزود: این سامانه جدید اجازه می‌دهد تمام پرداخت‌هایی سامانه سجاد که از طریق بانک ملی انجام می‌شد و مشکلات بسیاری هم داشت، بصورت الکترونیکی انجام می‌شود. برهمین اساس به بانک ملی بخش نامه خواهد شد که پذیرشی به صورت غیرالکترونیکی صورت نگیرد .

وی ادامه داد: سامانه جدید که سامانه پرداخت الکترونیکی سجاد نام دارد، بصورت آزمایشی کار خود را شروع کرده که به زودی رونمایی می شود، پس از رونمایی از این سامانه نحوه پرداخت و دریافت تسهیلات در صندوق رفاه دانشجویان شفاف تر شده و جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی را می‌گیرد و می‌تواند کمک کند مطالبات عقب افتاده را زودتر دریافت کنیم.

صولتی ادامه داد: در یک فاصله حداکثر یک‌ماهه تمام پرداخت‌های بانک تجارت صندوق رفاه نیز الکترونیکی خواهد شد و دیگر هیچ پرداختی بصورت دستی نخواهیم داشت و تمام پرداخت‌ها از طریق سامانه انجام می‌شود.

معاون درآمد و سرمایه گذاری صندوق رفاه دانشجویان افزود: با وجود گسترش اینترنت سهم پرداخت های الکترونیکی در صندوق رفاه دانشجویان بیش از ۳۵ درصد نیست که ما امیدواریم این سهم را به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم .

نظر شما