شناسهٔ خبر: 34093 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مراکز تخصصی حوزه باید در نظام آموزشی کشور تعریف شود

مدیر امور مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه کشور معتقد است که مراکز و رشته‌های تخصصی حوزه‌های علمیه باید در نظام آموزشی کشور تعریف شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی با اشاره به اهمیت توجه به رشته‌های تخصصی در حوزه اظهار کرد: تخصص در حوزه‌های علمیه سابقه بسیار دیرینه و هزار ساله دارد ولی باید بر روی توسعه این تخصص‌ها به ویژه متناسب‌سازی آنها با مسائل و علوم و دانش‌های جدید کار شود و مراکز تخصصی عهده‌دار این موضوع هستند.

به گفته مدیر امور مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه کشور، رشته‌های تخصصی پدیده نونهالی در حوزه علمیه است که حدود دو دهه از فعالیت آنها می‌گذرد.

وی رسیدگی به امور مراکز تخصصی حوزه را ضروری دانست و تاکید کرد: باید نسبت به هویت و اساتید و دانش پژوهان این مراکز رسیدگی‌های مختلف - چه از بعد علمی و چه از نظر پشتیبانی و جایگاه آنها- بشود.

به اعتقاد حجت‌الاسلام کلباسی سهم زیادی از تحول در حوزه‌های علمیه که مورد تاکید مقام معظم رهبری و مراجع تقلید است، با توسعه مراکز و رشته‌های تخصصی به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه مراکز تخصصی حوزه باید در نظام آموزشی کشور تعریف شود، تصریح کرد: این برنامه در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم خداوند توفیق دهد در مسیر ارتقای این مراکز بتوانیم اقدامات بایسته‌ای داشته باشیم.

نظر شما