شناسهٔ خبر: 34070 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل معاونت ارتباط با حوزه های علمیه در شورای تحول علوم انسانی

جلسه ۱۰۶ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر حداد عادل در ابتدای این جلسه با اشاره به انتصاب دکتر نیلی احمدآبادی به ریاست دانشگاه تهران برای وی آرزوی موفقیت کرد.

شورای تحول علوم انسانی

در ادامه جلسه دکتر نوه ابراهیم مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم از همایش برنامه‌ریزی آموزشی که در محل این وزارات خانه برگزار شد، ارائه داد.

بعد از ارائه این گزارش، دکتر حداد عادل گفت: این همایش یک فرصت ارزشمند و مغتنم برای تقویت ارتباط و هم‌فکری بین برنامه‌ریزان آموزش عالی در کشور بود.

وی افزود: باید مصوبات شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی در همه بخش‌های مربوط به علوم انسانی اعم از پذیرش، آموزش و... ملاک نظر قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با توجه به ارتباط با حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام دیانی نیز به عنوان معاونت ارتباط با حوزه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی منصوب شد.

بعد از سخنان دکتر حداد عادل، گزارش کارگروه زبان و ادبیات آلمانی پیرامون سرفصل‌های این رشته در مقطع کارشناسی ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به تعداد اعضای هیئت علمی موجود در این رشته در برخی از دانشگاه‌های کشور، عدم وجود کیفیت لازم در برخی از دانشگاه‌ها و ارائه نشدن اطلاعات لازم به دانشجویان در مورد گرایش‌های مقطع کارشناسی ارشد از مشکلات موجود در آموزش این رشته اعلام شد.

بعد از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است: تفکیک بین گرایش ترجمه و ادبیات در مقطع کارشناسی، تنوع در منابع درسی و توجه به تربیت مترجم متخصص آلمانی در شاخه‌های مختلف صنعتی.

بعد از ارائه این گزارش و بیان نظرات اعضا با رأی مثبت اعضا برنامه‌های کارگروه زبان و ادبیات آلمانی از تصویب گذشت.

نظر شما