شناسهٔ خبر: 33996 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«محمود رضا ثانی» عضو هیئت داوران جشنواره‌ی فیلم والنسیا شد

برگزارکنندگان سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم والنسیا «محمود رضا ثانی»، کارگردان و بازیگر ایرانی، را به عنوان یکی از اعضای هیأت داوران بخش فیلم کوتاه این دوره از رقابت‌ها معرفی کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم والنسیا در حالی از ۱۹ الی ۲۶ ژوئن برگزار می‌شود که «محمود رضا ثانی»، کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر سینمای کشورمان نیز یکی از اعضای هیأت داوران بخش رقابتی فیلم کوتاه جشنواره امسال خواهد بود.

«محمود رضا ثانی» تاکنون با پروژه سینمایی چون «کیمیا»، «سرزمین خورشید»، «دکل»، «پرواز خاموش» و... همکاری داشته است. وی همچنین تاکنون بیش از ۴۰ فیلم مستند و  فیلم داستانی درایران و کشورهای مختلف جهان ساخته است که این فیلم‌ها تاکنون در بیش از ۸۰ فستیوال بین‌المللی به نمایش درآمده که در این میان جوایزی نیز به دست آورده است.

«ثانی» هم‌اکنون مدیر فستیوال ایباف اسپانیا نیز است.از جمله فیلم‌های وی می‌توان به «سیامو در افغانستان»، «رویای شیرین کانیا در آمریکا»، «از قبیله بنی اسد در عراق» و «خواب شیرین قرطبه در اسپانیا» اشاره کرد.

بنا بر این گزارش، همچنین در بخش مسابقه جشنواره امسال والنسیا، فیلم «پریدن از ارتفاع کم» به کارگردانی «حامد رجبی» و «مجید برزگر» به عنوان نماینده سینمای ایران حضور خواهد داشت.

این فیلم داستان زنی به نام نهال است که چهار ماهه حامله است و ناگهان می‌فهمد که جنین در شکمش مرده است. سکوت می‌کند و تصمیم می‌گیرد از این ماجرا به کسی چیزی نگوید.
در این فیلم بازیگرانی چون «نگار جواهریان»، «رامبد جوان»، «محمود بهروزیان» و ... ایفای نقش کرده‌اند.

جشنواره فیلم والنسیا، یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی هنری کشور اسپانیاست که هر ساله اوایل تابستان برگزار می‌شود.

نظر شما