شناسهٔ خبر: 33962 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۲۰ اثر آماده ثبت ایران در یونسکو

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اکنون این سازمان ۲۰ اثر ملموس و ناملموس در کشور را برای ثبت در سازمان یونسکو آماده دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ مسعود سلطانی فر اظهار کرد: ثبت این تعداد اثر با ارزش کشور در یونسکو ۲۰ سال زمان خواهد برد.

وی افزود: از سال ۲۰۰۷ میلادی تصمیم گرفته شد که هر کشور در سال تنها می تواند یک اثر خود را در هر یک از حوزه های ملموس، ناملموس و حافظه جهانی برای ثبت جهانی پیشنهاد کند.

طبق آمار موجود تاکنون ۳۵ اثر تاریخی و هنری ایران در حوزه های میراث ملموس، ناملموس و حافظه جهانی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.

سلطانی فر به سووال خبرنگار ایرنا در خصوص آخرین پرونده دماوند برای ثبت جهانی و برنامه امسال سازمان در حوزه گردشگری از جمله جذب گردشگر خارجی در کشور پاسخ نداد.

* اختصاص هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در حوزه گردشگری خراسان شمالی 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: دستاورد سفر یک روزه رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به این استان، اختصاص هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت های گردشگری استان بود.

آدینه محمد سویدانلویی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اعتبار برای ساخت چهار هتل ۴ و ۵ ستاره در استان اختصاص یافته که کار ساخت این هتل ها تا سال ۹۵ به پایان می رسد.

وی همچنین از امضای تفاهمنامه ساخت یک واحد هتل با ظرفیت ۳۰ اتاق در شهر بجنورد توسط بنیاد مستضعفان خبر داد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (یکشنبه) به همراه رییس جمهوری و در قالب نوزدهمین سفر استانی دولت تدبیر و امید به استان خراسان شمالی سفر کرده بود. ک/۳

 

 

نظر شما