شناسهٔ خبر: 33852 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چهارمین همایش «بررسی فعالیت‌های دانشمندان ایرانی ـ اسلامی در حوزه علوم تجربی» برگزار می‌شود

«روزآمد کردن متون کهن دانشمندان ایرانی و اسلامی و بازتاب آن در کتاب‌های درسی و دانشگاهی» به عنوان یکی از نخستین محورهای چهارمین همایش «بررسی فعالیت‌های دانشمندان ایرانی - اسلامی در حوزه علوم تجربی» اعلام شده است.

بررسی روزآمد کردن برخی متون کهن دانشمندان ایرانی ـ اسلامی و بازتاب آن در کتاب‌های درسی

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ چهارمین همایش «بررسی فعالیت‌های دانشمندان ایرانی ـ اسلامی در حوزه علوم تجربی» به همت اتحادیه انجمن‌های علمی ـ آموزشی معلمان فیزیک ایران با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش، موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه فرهنگستان و پژوهشکده تاریخ علم برپا می‌شود.

یکی از نخستین محورهای همایش «بررسی فعالیت‌های دانشمندان ایرانی ـ اسلامی در حوزه علوم تجربی»، روزآمد کردن برخی متون کهن دانشمندان ایرانی و اسلامی و بازتاب آن در کتاب‌های درسی است.

«بررسی تأثیرات دانشمندان ایرانی ـ اسلامی در پیشرفت علوم و فنون در جهان»، «نقد و بررسی دیدگاه‌های علمی دانشمندان ایرانی ـ اسلامی»، «نگاه نقادانه بر علوم تجربی دانشمندان ایرانی ـ اسلامی و ارتباط آن با علوم نوین» و «بررسی تأثیر دیدگاه‌ها و ترجمه آثار دانشمندان ایرانی ـ اسلامی بر دانشمندان عصر میانه اروپا» دیگر محورهای این همایش یکروزه را تشکیل می‌دهند.

چهارمین همایش «بررسی فعالیت‌های دانشمندان ایرانی ـ اسلامی درحوزه علوم تجربی» چهارشنبه هفته آینده، ۲۷ خردادماه ۱۳۹۴، از ساعت ۸ تا ۱۸، در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، خیابان ایرانشناسی، خیابان ۶۴ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۵ خردادماه سال‌جاری برای ثبت نام و حضور در این همایش اقدام کنند.

نظر شما