شناسهٔ خبر: 33759 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صداوسیما با ۲۰ قسمت اول سریال «دا» موافقت کرد

تهیه‌کننده «دا» گفت: فیلمنامه سریال «دا» در اختیار سازمان صداوسیما قرار دارد و تا به امروز ۲۰ قسمت اول این سریال مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛  «دا» نام کتاب روایت خاطرات سیده زهرا حسینی است که در مورد جنگ ایران و عراق و به اهتمام سیده اعظم حسینی نگاشته شده است. «دا» در زبان کردی به معنی مادر است و زهرا حسینی که خود یکی از کردهای پهله زرین آباد استان ایلام است با انتخاب این عنوان سعی کرده به موضوع مقاومت مادران ایرانی در طول جنگ ایران و عراق بپردازد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این کتاب مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب در زمینهٔ خاطره‌نگاری جنگ هشت ساله ایران و عراق محسوب می‌شود.

پس از تالیف این کتاب بود که حوزه هنری تصمیم گرفت سریالی را با محوریت کتاب «دا» و به کارگردانی همایون اسعدیان و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی با همکاری صداوسیما به تولید برساند. اسعدیان نگارش فیلمنامه این سریال را انجام داده و متن آن را در ۳۲ قسمت به نگارش درآورد و از سال گذشته به اداره کل امور نمایش سازمان صداوسیما فرستاده شد و در انتظار تصمیم مدیران است.

منوچهر محمدی تهیه‌کننده «دا‌»‌ درباره آخرین جزییات ساخت این سریال گفت: فیلمنامه سریال «دا» در اختیار سازمان صداوسیما قرار دارد و تا به امروز ۲۰ قسمت اول این سریال مورد تایید قرار گرفته و در چند روز آینده درباره ادامه ساخت این پروژه با مدیران اداره کل امور نمایشی مذاکراتی را انجام می‌دهیم.

اسعدیان پیش از این اعلام کرده بود که پیش تولید این سریال در خرمشهر به دلیل ساخت دکورهای مختلف حدود یک سال تا یکسال و نیم زمان می‌برد. به دلیل اینکه خرمشهر تغییر کرده و شباهت زیادی با دوران قبل از جنگ و بعد از آن ندارد.

سریال «دا» اقتباسی است از کتاب پرفروش «دا» که مجموعه خاطرات سیده زهرا حسینی از ۸ سال دفاع مقدس است. این سریال به‌سفارش حوزه هنری به تهیه کنندگی منوچهر محمدی و کارگردانی همایون اسعدیان برای پخش در تلویزیون ساخته خواهد شد.

این سریال قرار است در ۳۲  قسمت تهیه و لوکیشن اصلی آن نیز در خرمشهر تصویربرداری شود.

نظر شما