شناسهٔ خبر: 33477 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بی توجهی به کرسی های آزاداندیشی علوم انسانی را تضعیف می کند

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: اگر در حوزه های علوم انسانی مقدمات تشکیل کرسی های آزاداندیشی فراهم نشود، علوم انسانی دچار ضعف خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر حسین میرزایی در نشست مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و انجمن های علمی علوم انسانی گفت: باید هماهنگی های لازم در زیرمجموعه های بحث کرسی های آزاداندیشی صورت گیرد تا شاهد اتفاقات خوب در این حوزه باشیم.

وی اظهار کرد: اگر به آزاداندیشی به عنوان امری بنیادی توجه نشود؛ این فکر ایجاد خواهد شد که صرفا به تناسب کارکردها و در مواقع نیاز از این کرسی ها بهره گرفته می شود که در این صورت راه به جایی نخواهیم برد.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: لازمه کاربردی کردن علوم انسانی آن است که مقدمات آن فراهم شود که این موضوع با استفاده از ظرفیت های انجمن های علمی محقق می شود.

 میرزایی یادآورشد: هر چند انجمن های علمی از جنس جامعه مدنی هستند اما وزارت علوم حمایت از این انجمن ها را وظیفه خود می داند.

نشست مشترک انجمن های علمی علوم انسانی و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با محوریت کرسی های آزاد اندیشی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

نظر شما