شناسهٔ خبر: 33346 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توسعه کمی و کیفی مراکز تخصصی حوزه ضروری است

مدیر امور مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه تعداد رشته‌ها و مراکز تخصصی حوزه را کافی ندانست و گفت: توسعه کمی و کیفی مراکز تخصصی حوزه ضروری است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی شنبه شب در دومین اجلاسیه اساتید رشته‌های تخصصی حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات دارالشفا برگزار شد، اظهار کرد: حمایت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه باعث شده مدیریت مستقل مراکز تخصصی در حوزه علمیه قم به منظور بهینه سازی و ارتقای جایگاه مدیریت مراکز تخصصی ایجاد شود.

وی به فعالیت حدود ۷۰۰ استاد در مراکز تخصصی حوزه علمیه استان قم اشاره کرد و وجود رشته‌ها و مراکز تخصصی در حوزه‌های علمیه را اوجب واجبات برای معرفی قرآن، اسلام و دفاع از مکتب اهل بیت(ع) در جهان اسلام بیان کرد.

مدیر امور مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه توسعه رشته‌ها و مراکز تخصصی را از نیازهای حیاتی و ضروری برای جهان اسلام دانست و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم برنامه‌های طراحی شده در مورد نظارت را اجرایی کنیم تا بسترهایی برای حضور بهتر اساتید در رشته‌های تخصصی و بهره برداری از امکانات برای رشد مناسب دانش پژوهان فراهم شود.

حجت‌الاسلام کلباسی در انتقادی گفت: متاسفانه شاخص نسبت نیاز به مراکز و رشته‌های تخصصی با آنچه که وجود دارد بسیار نامناسب است.

به گفته وی تعداد رشته‌ها و نفرات محصل در این رشته‌ها و مراکز نسبت به دانشگاه‌های جهان اسلام کم است، بنابراین باید بستر ارتقای این مراکز مهیا شود.

وی از شرکت چهار هزار و ۵۰۰ نفر از طلاب در آزمون ورودی مراکز تخصصی حوزه در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: بیش از نیمی از این افراد در مراکز تخصصی پذیرفته می‌شوند.

حجت‌الاسلام کلباسی تاکید کرد: امیدواریم سطح کیفی و کمی مراکز تخصصی حوزه با حمایت مراجع عظام تقلید، مرکز مدیریت و شورای عالی حوزه‌های علمیه ارتقا یابد.

نظر شما