شناسهٔ خبر: 33207 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرایط جذب استاد معین در حوزه های علمیه اعلام شد

مدیر دفتر امور اساتید حوزه‌های علمیه گفت: آئین‌نامه بکارگیری استاد معین تدوین و برای اجرا به مدیریت‌های حوزه‌های علمیه استانی ابلاغ شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام روزبهانی تدوین و ابلاغ این آئین نامه را در راستای مصوبه شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد و افزود: این آئین نامه به احیای سنت قدیمی تدریس در حوزه‌های علمیه منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گذشته، نحوه تدریس اساتید حوزه‌های علمیه به صورت پلکانی بود، اظهار کرد: در آئین نامه بکارگیری استاد معین از طلاب ممتاز پایه‌های ۴ و ۵ برای تدریس در مدارس علمیه محل تحصیل فراخوان شده است.

به گفته حجت‌الاسلام روزبهانی، فراهم کردن زمینه نظام‌مند سنت استاد‌پروری از میان طلاب جوان و مستعد، با حفظ ضرورت توجه خاص به تقویت پایه تحصیلی و تربیتی طلاب مهمترین هدف تدوین و ابلاغ این آئین نامه است.

شرایط جذب استاد معین

وی در تعریف استاد معین، تصریح کرد: استاد معین طلبه مهذب و ممتازی است که پایه ۱ تا ۴ حوزه را به اتمام رسانده و اشتغال به تحصیل در پایه ۵ یا ۶ دارد و با احراز شرایط برای تدریس به صورت ساعتی در پایه ۱ تا ۳ در محل تحصیل، بکارگیری می‌شود.

مدیر دفتر امور اساتید معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور، کسب رتبه ممتازی بر اساس آئین‌نامه طلاب ممتاز آموزشی، تائید شورای واحد آموزشی محل تدریس، موفقیت در مصاحبه علمی و مثبت بودن مراحل ارزیابی و دارابودن صلاحیت‌های عمومی را از دیگر شرایط جذب استاد معین ذکر کرد.

وی مواد مصاحبه علمی این طرح را یک یا چند درس از دروس صرف، نحو و بلاغت بیان کرد و افزود: بر اساس این طرح، حداکثر ۲۰ درصد از دروس پایه ۱ تا ۳ هر واحد آموزشی توسط اساتید معین تدریس می‌شود و استاد معین حداکثر دو درس از دروس صرف، نحو و بلاغت را می‌تواند تدریس کند.

حجت‌الاسلام روزبهانی مهلت ثبت‌نام برای داوطلبان مدارس علمیه شهرستان‌ها را تا ۳۱ خرداد ۹۴ اعلام کرد و از علاقه‌مندان خواست برای ارائه درخواست به مدیر مدرسه علمیه محل تحصیل مراجعه کنند.

نظر شما