شناسهٔ خبر: 33071 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حوزه علمیه به حمایت از نظام افتخار می‌کند

مدیر حوزه‌های علمیه استان قم گفت: حوزه علمیه با وجود اینکه مستقل از نظام است ولی به حمایت کردن از نظام افتخار می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر و رونمایی از تمثال شهدای روحانی که در مدرسه فیضیه برگزار شد، تربیت امام خمینی(ره) به عنوان معمار انقلاب اسلامی را از افتخارات حوزه علمیه برشمرد.

وی طلاب حوزه‌های علمیه را از پرچمداران دوران دفاع مقدس دانست و با ذکر خاطراتی از آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در عملیاتی که برای آزادسازی خرمشهر انجام شد تعدادی از فضلای حوزه علمیه به شهادت رسیدند، یعنی این از افتخارات حوزه علمیه و روحانیت است که در دوران دفاع مقدس احساس مسئولیت می‌کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان قم مسئولیت همگان را در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی مهم دانست و تاکید کرد: حوزه علمیه با اینکه یک نهاد مستقل از نظام است اما افتخار دارد که در خدمت نظام و مقام معظم رهبری و در صف دفاع از انقلاب اسلامی ایستاده است.

به گفته حجت‌الاسلام فرخ‌فال، حوزه علمیه قم در اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون تحول در حوزه تلاش و دغدغه جدی دارد.

وی به مناسبت‌های پیش رو از جمله سالگرد ارتحال حضرت امام و ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) روحانیت و حوز‌ه‌های علمیه را احیا کرد و بر گردن حوزه‌ها و همه کسانی که دغدغه دین دارند حق دارد.

وی ادامه داد: جرقه انقلاب اسلامی از قیام ۱۵ خرداد زده شد و باید همیشه یاد و خاطره شهدای نهضت انقلاب را گرامی داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به تقویت بسیج در حوزه گفت: تمام دشمنان و قدرت طلبان و زیاده‌خواهان در برابر این انقلاب ایستاده‌اند ولی امروز حوزه علمیه، اساتید، بسیج و کارگزاران ما در برابر رهنمودهای مقام معظم رهبری برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی احساس مسئولیت می‌کنند.

نظر شما