شناسهٔ خبر: 32863 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرمایه گذاری ژاپن در دانشگاههای امریکا

دولت ژاپن در اقدامی جالب توجه ۱۰ میلیون دلار به سه دانشگاه در آمریکا کمک مالی ارایه کرده تا مطالعاتی گسترده درخصوص سیاستهای ژاپن معاصر و سیاست خارجی این کشور انجام شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، اقدامی که می تواند الگویی برای بسیاری از کشورهای جهان باشد. دولت ژاپن دانشگاههای کلمبیا، جورج تاون و MIT آمریکا را برای ارایه این کمکها برگزیده است.

این کمکهای مالی قابل توجه در جریان سفر رسمی شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به آمریکا ارایه شده و نکته جالب توجه اینجاست که بر اساس توافق صورت گرفته دولت ژاپن هیچگونه دخالت یا اعمال نظری درخصوص انتخاب اساتید این پروژه نخواهد داشت.

البته این برای نخستین بار نیست که دولت ژاپن برای شناساندن هرچه بهتر این کشور و سیاستهای آن به کشورهای دیگر از مجرای دانشگاه عبور می کند. نگاهی به گذشته نشان می دهد که این کشور در دهه ۷۰ میلادی نیز در دانشگاههای کشورهایی نظیر انگلیس، فرانسه، کانادا، آمریکا و آلمان نیز سرمایه گذاری مشابهی انجام داده بود.

برنامه اخیر ژاپن برای استفاده از دانشگاههای آمریکا درحالی آغاز می شود که پیش تر چند کشور دیگر در شرق آسیا نظیر چین و کره جنوبی نیز در راستای معرفی هرچه بهتر خود در سطح جهانی و شناساندن سیاستهای کلی شان از دانشگاههای آمریکا استفاده کرده اند.

نظر شما