شناسهٔ خبر: 31952 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۵۲ کتاب چاپ اولی ارمغان نشر معین برای نمایشگاه

انتشارات معین در نظر دارد در بیست و هشتیمن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آثاری از اکهارت تله و بهاءالدین خرمشاهی را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ صالح رامسری، مدیر نشر معین گفت: نشر معین در نظر دارد چند کتاب را برای نخستین‌بار در  بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه کند که از آن میان می‌توان به «یگانگی با تمامیت هستی» نوشته اکهارت تله اشاره کرد.

وی درباره موضوع این کتاب گفت: این کتاب به مبحث درونیات افراد و شعور دورنی آنها می‌پردازد. اکهارت در این کتاب به هدف درونی فرد به‌عنوان یک بخش ضروری از هدف تمامیت هستی، جهان و شعور اشاره می‌کند. 

رامسری در ادامه به کتاب «فرهنگ دانشنامه کار» اثر بهاءالدین خرمشاهی اشاره کرد و گفت: این کتاب حاصل بیست سال کار تحقیقی خرمشاهی است  و از بزرگ‌ترین فرهنگ‌های انگلیسی به فارسی به‌شمار می‌آید. 

وی افزود: خرمشاهی دو سال اخیر را هم به کار با تیم‌های مختلفی از مصححان و محققان اختصاص داد و آن‌ها را سرپرستی کرد. «فرهنگ دانشنامه کارا» براساس واژگان مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی نوشته شده است و هر مجلد این مجموعه ۵ جلدی، ۸۰۰ تا ۹۰۰ صفحه دارد، و با حجمی بیش از ۳۰۰ هزار صفحه، با قطع وزیری گالینگور وارد نمایشگاه می‌شود و مجموعه کامل آن، ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

رامسری ادامه داد: «دمی بی‌خویشتن، با خویشتن» اثر دکتر میرجلال‌الدین کزاری از جمله کتاب‌های تجدید چاپی است که در کنار «قوانین مورفی» در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود.

مدیر نشر معین در ادامه گفت‌و‌گو با ایبنا، از جدیدترین تالیف فرهاد فخرالدینی با عنوان «هارمونی موسیقی ایرانی» نیز خبر داد و اظهار کرد: این کتاب نیز از جدیدترین کتاب‌های منتشر شده، نشر معین است که در نمایشگاه امسال در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نظر شما