شناسهٔ خبر: 31475 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«اقلیم هشتم» به نمایشگاه کتاب تهران می‌رسد

«اقلیم هشتم» نوشته محسن هجری که به زندگی سهروردی می‌پردازد، قرار بود سال گذشته به نمایشگاه کتاب تهران برسد، اما با یک سال تاخیر و در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب در اختیار نوجوانان قرار می‌گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محسن هجری از انتشار رمان تازه خود با موضوع زندگی شیخ شهاب‌الدین سهروردی خبر داد و گفت: این رمان که «اقلیم هشتم» نام دارد به بازخوانی زندگی شیخ شهاب‌الدین سهروردی برای نوجوانان می‌پردازد. این رمان در قالب طرح رمان نوجوان امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و در  بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود...

به گفته نویسنده رمان «اقلیم هشتم»،   زندگی سهروردی از این جهت برای من جالب بود که این فیلسوف بزرگ از دوران نوجوانی به مرحله‌‌ای از کمال رسیده و بسیار خردورز بوده، به‌گونه‌ای که در ۱۶ سالگی، دروس مقدماتی را به پایان رسانده. من فکر کردم این موضوع می‌تواند برای نوجوانان جالب باشد.

هجری به گفته‌های جسورانه سهروردی اشاره و بیان کرد: رمان «اقلیم هشتم» در بخش‌هایی از خود به شرح بیانات جسورانه سهروردی توجه کرده؛ سهروردی در جایی آورده، ارسطو، حرف آخر را در فلسفه نزده است؛  ما هم حرف برای گفتن داریم؛ البته این  گفته‌های سهروردی، باعث واکنش‌هایی در میان فلاسفه و دانشمندان زمانش شده و تبعاتی هم برای او داشته است.

نویسنده در داستان «اقلیم هشتم» تمام دوران زندگی ۳۸ ساله سهروردی  را در قالب یک رمان به زبان سوم شخص روایت می‌کند و سعی دارد نحوه شکل گیری آراء و افکار منحصر به فرد او در زمینه فلسفه را برای مخاطب نوجوان روایت کند.

قرار بود رمان «اقلیم هشتم» در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی ارائه شود. اما مثل بسیاری از کتاب‌های کانون پرورش فکری با تاخیر و همزمان با نمایشگاه بیست و هشتم منتشر می‌شود و در اختیار نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به زندگی شیخ شهاب‌الدین سهروردی قرار می‌گیرد.

نظر شما