شناسهٔ خبر: 31149 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی جهت‌گیری‌های نوین در راهبرد امنیت ملی آمریکا در یک کتاب

کتاب «جهت‌گیری‌های نوین در راهبرد امنیت ملی، طرح‌های دفاعی و سیاست‌ ایالات متحده» از سوی انتشارات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء‌(ص) آجا منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «جهت‌گیری‌های نوین در راهبرد امنیت ملی، طرح‌های دفاعی و سیاست‌ ایالات متحده» نوشته ریچارد ال. گوگلر از سوی فرزاد اسماعیلی، عباس فرج‌پور علمداری و شمسعلی اسدی ترجمه شد.
 
این کتاب در بخش‌های راهبرد امنیت ملی، گزارش بازنگری دفاعی چهارساله، چشم‌انداز QDR، گزارش بازنگری موضع هسته‌ای، گزارش بازنگری دفاع موشکی بالستیک، ناتو ۲۰۲۰ و در نهایت، بخشی به نام نفوذ از طریق نیروی غیر نظامی تدوین شده است.

در بخشی از معرفی این کتاب در مقدمه می خوانیم: «هدف از این کتاب نه‌تنها کمک به آموزش خوانندگان، بلکه ارزیابی راهبرد‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های در حال ظهور ایالات متحده است. این کار[کتاب] هر یک از این هفت مطالعه را به صورت جداگانه و پی در پی نشان می‌‌دهد. در هر مورد تلاش می‌کند ویژگی‌های اصلی هر مطالعه را خلاصه و محتویات آن را ارزیابی کند. در پایان این مطالعات بررسی می‌کند که چگونه این مطالعات برای ایجاد یک طرح کلی هم‌بسته‌اند...»

کتاب «جهت‌گیری‌های نوین در راهبرد امنیت ملی، طرح‌های دفاعی و سیاست‌ ایالات متحده» را انتشارات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء‌ (ص) آجا با شمارگان دو‌هزار نسخه، قطع وزیری، ۱۸۸ صفحه و به بهای ۱۱۷‌هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما