شناسهٔ خبر: 31017 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تحقیق ۲۰ ساله خرمشاهی به نمایشگاه کتاب می‌رسد

دوره کامل مجموعه پنج جلدی «فرهنگ دانشنامه کارا» که حاصل 20 سال تحقیق و پژوهش بهاءالدین خرمشاهی است تا بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی انتشارات معین، شباهنگ و نگاه به چاپ می‌رسد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ لیما صالح رامسری، مدیر انتشارات معین عنوان کرد: سه جلد از این دانشنامه تا به حال منتشر شده و دو جلد دیگر نیز به نمایشگاه کتاب می‌رسد. این مجموعه هزینه بالایی داشت و ما ماهانه پنج میلیون تومان به مؤلف برای مدیریت این کتاب می‌پرداختیم. به دلیل بالا بودن هزینه کتاب با انتشارات شباهنگ و نگاه شریک شدیم تا این مجموعه منتشر شود.
 
وی افزود: این کتاب نوعی فرهنگ انگلیسی است و مخاطبی که می‌خواهد دنبال واژه‌های حقوقی، روانشناسی، ادبی، فلسفی و حِکمی بگردد می‌تواند از این مجموعه بهره ببرد. در واقع همه مکتب‌های هنری در این کتاب وجود دارد. در واقع این فرهنگنامه فرهنگنامه‌ای لغت به لغت نیست و دانشنامه‌ای جامع محسوب می‌شود. به طور مثال اگر خواننده‌ای بخواهد درباره گوگن یا یک موسیقیدان نکته‌ای بداند می‌تواند به این دانشنامه مراجعه کند. البته جلد پنجم این دانشنامه مانند اعلام است و از این حیث به کار پژوهندگان هنرهای مختلف آید.
 
مدیر انتشارات معین ادامه داد: یک مجموعه پنج جلدی دیگر نوشته «ریک بیر» نیز در انتشارات معین است که تا نمایشگاه کتاب به چاپ می‌رسد. جلد نخست این مجموعه با عنوان «۱۰۰ داستان ناگفته از تاریخ» با ترجمه علی نظیف‌پور، جلد دوم با عنوان «۱۰۰ داستان ناگفته درباره موسیقی» ترجمه البرز غریب، جلد سوم با عنوان «۱۰۰ داستان ناگفته از علم» با برگردان ابراهیم صالح رامسری، جلد چهارم با عنوان «۱۰۰ داستان ناگفته از رئیس جمهور» ترجمه پرویز بابایی و جلد پنجم با نام «۱۰۰ داستان ناگفته درباره جنگ‌های تاریخ» ترجمه رضی هیرمندی  به چاپ می‌رسند.
 
رامسری توضیح داد: این کتاب مجموعه‌ای تصویری است و به طور مثال داستانی تاریخی از حسن صباح که تا به حال هیچ جا چاپ نشده یا درباره ابراهام لینکن در این کتاب‌ها نوشته شده. یک کتاب عرفانی هم با عنوان «یگانگی با تمامیت هستی» نوشته «اکهارت تله» ترجمه مظاهر مؤمنی از سوی انتشارات معین راهی بازار کتاب خواهد شد.
 
وی گفت: کتاب «نخل»، «ته خیار»، «تنور» و «خمره» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی به ترتیب به چاپ‌های دوازدهم، پنجم، پانزدهم و نهم می‌رسند. همچنین چاپ دهم کتاب «دیدار» زنده‌یاد احمد محمود به بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد رسید و چاپ پنجم «قلم سرنوشت» جعفر شهری هم تا نمایشگاه کتاب منتشر می‌شود. همچنین رمان «داستان یک شهر» و «درخت انجیر معابد» احمد محمود نیز به ترتیب به چاپ هشتم و دهم می‌رسند.

نظر شما