شناسهٔ خبر: 30830 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس کتابخانه مجلس تغییر می‌کند

محمد رجبی رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس، به دلیل بازنشستگی، از این مسئولیت جدا می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد رجبی رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامیاز جدایی‌اش از این مرکز به دلیل بازنشستگی خود خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مدرک بنده فوق لیسانس است و بازنشستگی با این مدرک هم با ۳۵ سال خدمت محقق می‌شود، هفته آینده این فعالیت خاتمه می‌یابد و بنده خود به خود بازنشست می‌شوم.

وی سپس به مطلبی که دیماه سال گذشته در سایت کتابخانه مجلس با عنوان «گذر از خشکسالی به باروری و پایان سی و پنج سال خدمت رسمی» منتشر شده‌است، اشاره کرد و افزود: بنده همانجا هم به این مسئله اشاره کرده بودم که پایان فروردین ۹۳، خدمت رسمی و ۳۵ ساله من به پایان می‌رسد و بازنشست خواهم شد.

رئیس کتابخانه مجلس ادامه داد: مطابق حکم ریاست کتابخانه مجلس نیز که از طرف دکتر لاریجانی برای بنده صادر شده بود، هفته آینده دوره ریاست من به پایان می‌رسد و دیگر در خدمت دوستان کتابخانه نخواهم بود.

رجبی همچنین درباره گزینه‌های مطرح برای جایگزینی خود در این مسئولیت، برخی شایعات در خصوص واگذاری مسئولیت ریاست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به منصور واعظی دبیرکل اسبق نهاد کتابخانه‌های عمومی را هم، شنیده‌های غیرموثق و نه چندان معتبر دانست.

به گزارش مهر، محمد رجبی دوانی پنجم دی‌ماه ۱۳۹۱ با حکم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس منصوب شد. رجبی فرزند آیت‌الله دوانی است و در سال‌های ۶۵ و ۶۶ و در زمان ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین حائری در کتابخانه موزه و مرکز اسناد شورای اسلامی هم به عنوان معاون وی در این مرکز فعالیت کرده است. رجبی پیش از ریاست کتابخانه مجلس، چندسالی را هم به عنوان رئیس موسسه فرهنگی اکو مشغول فعالیت بوده است.

    نظرات مخاطبان 0 1

    • ۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۱:۱۴ 0 0

      منصور واعظی بعید این سمت رو قبول کنه اون 3500 تا کتابخانه را رو انگشت می‌چرخوند
                                  

    نظر شما