شناسهٔ خبر: 30815 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حوزه‌های علمیه در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روحانیون و حوزه‌های علمیه در همه شهرها و حتی جهان در تحقق شعار سال ۹۴ نقش کلیدی دارند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی با اشاره به اینکه روحانیون و علمای دین در تمام عصرها بار فرهنگی جامعه را به دوش می‌کشند، اظهار کرد: روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه وظیفه دارند که طبق اصول عقلی و اسلامی کارهایی را در راستای آگاهی دادن به مردم در موارد مختلف انجام دهند.

وی ادامه داد: صاحبان علم و طلاب حوزه‌های علمیه باید هر چه که می‌توانند در راستای ارتقای سطح فرهنگی مردم و همچنین سطح دانش آنان قدم بردارند.

این استاد حوزه‌های علمیه با اشاره به نقش و کارکرد حوزه‌های علمیه و روحانیون در قرن‌های گذشته، افزود: در قرن اخیر یک عالم خود گذشته که تمام جهات انسانی را در خود جمع کرده بود در مدت کمی انقلابی به وجود آورد که دستگاه ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را از بین برد که این مهم با کمک روحانیون حوزه‌های علمیه محقق شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نامگذاری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: شعاری که مقام معظم رهبری برای سال ۹۴ انتخاب کردند یک شعار انقلابی است.

وی عنوان کرد: عقل و اصول اساسی انقلاب اسلامی می‌گوید که اگر در جامعه به دنبال تعالی و پیشرفت هستیم باید دولت و ملت با همدیگر همراه و همدل باشند تا به مقصد برسیم.

آیت‌الله مسعودی خمینی بیان کرد: روحانیون و حوزه‌های علمیه در همه شهرها و حتی جهان در تحقق شعار سال ۹۴ نقش کلیدی دارند؛ که باید راهنمای مردم باشند تا تمامی انسان‌ها به مقام والا برسند و جامعه به پیشرفت برسد.

نظر شما