شناسهٔ خبر: 30793 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کرشمه و سفیرهای آریامنش در راهند

جدیدترین آثار خوشنویسی احمد آریامنش، هنرمند و استاد ممتاز خوشنویسی در دو جلد منتشر می‌شوند. جلد نخست شامل آثاری به خط سفیر و جلد دوم نیز شامل قطعاتی به خط کرشمه است. آریامنش مبدع دو خط «سفیر» و «کرشمه» است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ احمد آریامنش، هنرمند شناخته شده در حوزه خوشنویسی و مبدع خطوط کرشمه و سفر، درباره جدیدترین کتاب‌های خود گفت: به زودی جدیدترین آثار خوشنویسی من با خطوط کرشمه و سفیر، در دو جلد روانه کتابفروشی‌ها می‌شود. نخستین جلد این مجموعه شامل ۱۰ اثر به خط سفیر و جلد دوم هم شامل ۱۰ اثر به خط کرشمه است.

احمد آریامنش

وی افزود: مضامین خطوط کرشمه در این مجموعه «اسما الهی» و مضامین خطوط کرشمه ابیاتی از خیام، مولانا و حافظ است. باید اشاره کنم که تا پایان فصل بهار، نمایشگاهی نیز از این خطوط برپا خواهد شد. درباره مکان این نمایشگاه هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام.

آریامنش همچنین اشاره کرد: یکی از شاگردان قدیمی و ممتاز من، چند سالی است که تحت نظارت من، مشغول نگارش کلام الله مجید به خط سفیر است. این کار تقریبا رو به پایان است و تلاش خواهیم کرد تا پایان سال حتما منتشر شود.

احمد آریامنش سابقه ۳۰ سال فعالیت در خوشنويسی و نقاشیخط دارد و تاکنون بیش از ۲۰۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی در ایران و کشورهایی چون، روسیه، امارات متحده عربی و قزاقستان و... برپا کرده است. وی همچنین در دانشکده‌های مختلف هنری واحد درسی «خط در گرافیک» را تدریس می‌کند.

این هنرمند در سال ۱۳۷۱ خط کرشمه و در سال ۱۳۸۵ خط سفیر را ابداع و معرفی کرد.

از تالیفات منتشر شده به قلم آریامنش می‌توان به كتاب آموزشی خط نستعليق، با عنوان «هماهنگی و حسن همجواری در نستعلیق»، «آموزش خط کرشمه»، آموزش خط سفیر» و «کتاب سفیر» اشاره کرد. همچنین از آریامنش کتاب‌های خطاطی «زیارت عاشورا» و «دعای توسل» هم منتشر شده است.

نظر شما