شناسهٔ خبر: 30650 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور پررنگ سینمای آسیا در جشنواره امسال کن

در حالیکه جایزه نخل طلا جشنواره کن در سال گذشته به فیلم ترکیه‌ای «خواب زمستانی» تعلق گرفت به نظر می‌رسد که سینمای آسیا در جشنواره امسال نیز حضور پررنگی داشته باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازفارس؛ شصت و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن امسال 13 می (23 اردیبهشت) در حالی آغاز به کار خواهد کرد که فیلم‌های بخش مسابقه این دوره از رقابت‌ها هنوز اعلام نشده است ولی آنچه مسلم است حضور سینمای آسیا در این جشنواره همچون سال گذشته پررنگ خواهد بود.جایزه نخل طلای 2014 به فیلم ترکیه‌ای «خواب زمستانی» ساخته «بیگله جیلان» اعطاء شد.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که فیلم‌ موفق «خواهران کوچک من» ساخته «کُره_ادا هیروکازو» محصول سینمای ژاپن، یکی از گزینه‌های احتمالی بخش مسابقه جشنواره امسال است.

«خواهران کوچک من» داستان ارتباط سه خواهر با خواهر ناتنی‌اشان در زمان مرگ پدرشان است که سالیان سال از آنها دور بوده است.

همچنین فیلم‌های «اَن» از «نوآمی کاواسه» و «سفر به ساحل» ساخته «کیوشی کروساوآ» از دیگر فیلم‌های ژاپنی است که احتمال حضور آنها در بخش مسابقه جشنواره کن امسال می‌رود.

«کروساوآ» پیش از این با فیلم «توکیو سوناتا» در بخش نوعی نگاه جشنواره کن حضور یافت. 

سینمای کره نیز امسال با فیلم‌های خبر سازی چون فیلم جنایی «شرورهای مهربان من» ساخته «ایم سنگ سو» و یا فیلم کارآگاهی «شهر کوچک» ساخته «نا هونگ جین» از گزینه‌های احتمالی بخش مسابقه جشنواره کن است.

دیگر فیلم کره‌ای که به گفته کارشناسان شانس‌ حضور در این بخش از رقابت‌ها را دارد، آخرین ساخته «هونگ سنگ‌سو» است که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است.

در میان این گمانه‌زنی‌ها سینمای چین نیز سهم بسزایی دارد. آنچنانکه نام  فیلم «کوه‌ها ممکن است جدا شوند» ساخته «جیا ژانگ‌که» در فهرست فیلم‌های احتمالی رقابت‌کننده برای نخل طلای کن امسال قرار گرفته است.

این فیلم که به بخش‌هایی از آن در چین و بخش‌های دیگر آن در استرالیا فیلمبرداری شده است و داستان مادر و فرزندی است که پس از 25 سال دوباره یکدیگر را ملاقات می‌کنند.

«جیا ژانگ‌که»، سازنده این فیلم قرار است، در بخش دو هفته با کارگردانان جشنواره امسال کن مورد قدردانی قرار گیرد.

همچنین گزارش‌های حاکی از آن است که بخش‌های مختلف جشنواره کن امسال ممکن شاهد افتتاحیه فیلم‌هایی چون فیلم موزیکال «طراحی برای زندگی» ساخته «جانی تو» از هنگ‌کنگ و درام رزمی «آدمکش» ساخته «هوشیا شین» از تایوان باشد.

سینمای هند نیز امسال دو گزینه‌ قدرتمند برای حضور در جشنواره کن امسال دارد که هر دو آنها محصولی مشترک میان سینمای این کشور با سینمای فرانسه است اولی فیلمی تحت عنوان  «پرواز به تنهایی تا دور دست» و دیگری فیلم «چهارمین هدایت» ساخته «گرویندر سینگ».

بنابراین گزارش، شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن 24 می به کار خود پایان خواهد داد. اسامی فیلم‌های شرکت کننده در بخش مسابقه جشنواره کن 16 آوریل طی کنفرانسی در پاریس اعلام خواهد شد.

نظر شما