شناسهٔ خبر: 30243 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استارت‌آپ ویکند بازی سازان رایانه‌ای برگزار شد

دبیر برگزاری استارت‌آپ ویکند گفت: ما هیچ وظیفه‌ای در زمینه حمایت از ایده‌های برتر نداریم و فقط امکانی را در اختیار شرکت‌کنندگان برای تعامل با یکدیگر و با ناشران و اهالی رسانه قرار می‌دهیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر ؛ حسین مزروعی، دبیر برگزاری استارت‌آپ ویکند که از ۲۰ تا ۲۲ اسفند در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد درباره کیفیت برگزاری این رویداد گفت: استارت‌آپ ویکندی که برگزار شد، موضوع و مساله مشخص شده‌ای داشت و آن بازی‌های رایانه‌ای بود. با این‌که برنامه ما حول یک مساله محور می‌چرخید اما بیش از ۹۰ نفر در ان شرکت کردذند.

به گفته این بازی‌ساز، سه دسته بلیت برای این استارت‌آپ ویکند فروخته شد؛ یکی برای برنامه‌نویسان؛ دیگری برای طراحان و کسانی که کار هنری انجام می‌دهند و دسته سوم، بلیت‌های کسب و کار بود برای کسانی که می‌خواستند به لحاظ مالی به پروژه کمک کنند یا علاقه‌مند بودند کنار تیم‌ها باشند.

مزروعی با اشاره به این‌که بیشترین میزان فروش به بلیت طراحان و برنامه‌نویس‌ها اختصاص داشته گفت: این به معنی درآمدزا نبودن و نبود بازار فروش برای بازی‌های ایرانی نیست، بلکه نشان می‌دهد کسانی که در حوزه گیم فعالیت می‌‌کنند و حتی برنامه‌نویسان باید به سمت تولید ‌بروند.

دبیر برگزاری استارت‌آپ ویکند به چگونگی برگزاری این برنامه در دانشگاه علم و صنعت اشاره و بیان کرد: این برنامه، بعد از ظهر چهارشنبه آغاز و ایده‌های مختاف مطرح شد؛ از میان این نظرات، ۱۰ ایده انتخاب شدند و پنج‌شنبه و جمعه، شرکت‌کنندگان در قالب گروه‌های ۱۰ نفره به کار روی ایده‌ها پرداختند.

استارت

مزروعی در ادامه بیان کرد: ما در این مدت، به ۱۰ ایده و یک محصول اولیه رسیدیم. قرار است بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای روی این محصول سرمایه‌گذاری کند و چه به لحاظ تولید و چه انتشار از آن حمایت کند.

هیچ وظیفه‌ای در زمینه حمایت نداریم

او در پاسخ به این‌که استارت‌آپ ویکند تا چه اندازه از ایده‌های برگزیده حمایت می‌کند گفت: ما هیچ وظیفه‌ای در این زمینه نداریم. ما فقط امکانی را در اختیار شرکت‌کنندگان برای تعامل با یکدیگر و با ناشران و اهالی رسانه قرار می‌دهیم تا هم بازی‌سازان همدیگر را بشناسند هم با ناشران و خبرنگارها و... ارتباط برقرار کنند.

استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می شود. در این برنامه شرکت کنندگان،  شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه، ایده‌ای را اجرا کند.

استارت

این برنامه جهانی تا به حال، بیش از هزار بار در بیش از ۴۸۰ شهر دنیا برگزار شده و شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است. در استارتاپ ویکند، ایده‌های زیادی مطرح می شود اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد فقط، اجراست.  اجرای این برنامه از ساعت ۶ بعدازظهر روز چهارشنبه آغاز و تا ساعت ۹ شب روز جمعه ادامه دارد.

در این برنامه شرکت کنندگان (کمتر ۱۰۰ نفر در ۱۰ تیم) همگی در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می‌شوند و  ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل می‌کنند. در پایان برنامه، تیم‌ها، پروژه‌های خود را به هیئتی از داوران که از میان جامعه سرمایه گذار و استادان دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می‌کنند. این رویداد در سطح جهانی توسط برندهای معتبری همچون گوگل، مایکروسافت، آمازون و ... حمایت تجاری می‌شود.

رویداد استارتاپ ویکند برای اولین بار در کشور، در شهریور ۱۳۹۱ در شهر تهران برگزار شد و اکنون توسط مشتاقان و داوطلبان در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود. استارتاپ ویکند تهران مدیریت و هدایت رویدادهای کشور، به طور کاملا مستقل توسط کانون کارآفرینی ایران و با کمک و حمایت دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های معتبر داخلی انجام می‌شود.

نظر شما