شناسهٔ خبر: 29855 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری آیین نکوداشت اصغر دادبه

آیین گرامیداشت اصغر دادبه یزدی، چهره ماندگار فلسفه و کلام اسلامی و استاد ادبیات عرفانی، دوشنبه (18 اسفندماه) در شهر یزد برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ آیین گرامیداشت بیش از نیم قرن تلاش علمی و فرهنگی استاد دکتر اصغر دادبه یزدی، چهره ماندگار فلسفه و کلام اسلامی و استاد ادبیات عرفانی، دوشنبه (۱۸ اسفندماه) در شهر یزد برگزار خواهد شد.
 
این آیین با همکاری دانشگاه یزد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به ترتیب در سالن منتظر قائم دانشگاه یزد و سالن فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
 
از افرادی از جمله دکتر مهدی محقق، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، دکتر اسلامی ندوشن، نویسنده ، دکتر فتح الله مجتبایی، دانشمند ایرانی در عرصه ادبیات عرفانی، دکتر بجنوردی، رییس دایره المعارف بزرگ اسلامی، دکتر سیروس شمیسا و بها الدین خرمشاهی برای حضور در این آیین دعوت به عمل آمده است.
 
دکتر دادبه، استاد بازنشسته فلسفه و کلام دانشگاه علامه طباطبایی، مدیر گروه ادبیات دایره المعارف بزرگ اسلامی و حافظ پژوه است که در سال ۱۳۲۵ در یزد متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در زادگاهش، در دانشگاه تهران و نزد استادانی از جمله شهید مرتضی مطهری درس حکمت و فلسفه اسلامی را آموخت.
 
وی حدود نیم قرن به تعلیم تربیت در حوزه حکمت و ادب فارسی در دانشگاه‌های ممتاز ایران پرداخت و صدها مقاله و ده‌ها کتاب ارزشمند از جمله تصحیح کتاب «مجموعه رسائل فلسفی: الحكمه العرشيه، المسائل القدسيه، المشاعر، مثنوی» را از خود بجا گذاشت.
 
از دیگر کتاب‌های دادبه می‌توان به تألیف کتاب‌هایی از جمله «کلیات فلسفه»، «كاملترين مجموعه آزمون‌های چهارگزينه‌ای بر كتاب كليات فلسفه دانشگاه پيام نور ويژه دانشجويان و دانش‌پذيران دانشگاه پيام نور و دوره‌های فراگير»، «فخر رازی» و «چكيده مقالات همايش بين‌المللی صباحی بيدگلی» اشاره کرد.
 
در ادامه این آیین، کتاب جشن نامه دکتر دادبه که با مقالات متعددی از نویسندگان و صاحب‌نظران صاحب نامی همچون بهاءالدین خرمشاهی، دکتر شمیسا، و... تدوین شده توسط بنیاد میبدی منتشر و همراه با کتاب حافظ دکتر دادبه در این مراسم رونمایی می‌شود.
 
آیین گرامیداشت بیش از نیم قرن تلاش علمی و فرهنگی استاد دکتر اصغر دادبه یزدی، چهره ماندگار فلسفه و کلام اسلامی و استاد ادبیات عرفانی، روز دوشنبه (۱۸ اسفندماه) از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح در دانشگاه یزد و ۱۷ عصر تا ۲۱ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر یزد برگزار خواهد شد.

نظر شما