شناسهٔ خبر: 29775 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«نظریه‌های توسعه روستایی» مراحل پایانی نگارش را می‌گذراند

سید حسن مطیعی‌لنگرودی، استاد دانشكده جغرافيا و مدیرقطب علمی مطالعات و برنامه‌ریزی روستایی دانشگاه تهران از نگارش کتاب «نظریه‌های توسعه روستایی» در حوزه جغرافیا خبر داد و گفت: کار نگارش این کتاب در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مطیعی‌لنگرودی گفت: 80 درصد از نگارش کتاب انجام شده و علاوه بر مطالب نوشته شده، عکس و نمودارهایی از نواحی مختلف ضمیمه کتاب شده است.  

وی برنامه‌ریزی برای توسعه روستاها را توام با مشکلات زیادی دانست و اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه روستاها با مشکلاتی از جمله مهاجرت، بیکاری، اعتیاد، نحوه درآمد و محدود بودن امکانات خدماتی روبه‌رو است.

«نظریه‌های توسعه روستایی» مراحل پایانی نگارش را می‌گذراند

انزوا قرار گرفتن جغرافیای روستاها به دلیل مشکلات حمل و نقل در آنهاست

مطیعی یادآور شد: مشکلاتی در زمینه حمل و نقل باعث در انزوا قرار گرفتن جغرافیای روستاهای کشور شده است و همه این مسائل دارای راه‌حل‌های مختلفی هستند که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح در برطرف کردن آنها کوشید.

این استاد دانشگاه تهران با اشاره به این‌که 35 سال در زمینه تحقیق و پژوهش در زمینه جغرافیا و توسعه روستایی فعالیت کرده است، افزود: در کتاب «نظریه‌های توسعه روستایی» طرح‌ها و نظریاتی درباره مشکلات و مسائل روستایی ارائه شده که نحوه توسعه در جوامع روستایی را بیان می‌کند.

سید حسن مطیعی‌لنگرودی، فعاليت‌های علمی - پژوهشی مختلفی شامل دروس تدريس شده در مقاطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری از جمله در دروسی مانند برنامه‌ريزی روستايی با تاكيد بر ايران، كشاورزی و توسعه پايدار، جغرافيای اقتصادی روستاهای ايران، برنامه‌ريزی صنايع روستایی و  جغرافيای اقتصادی و... داشته است.

وی ترجمه كتاب‌هایی از جمله سيمای اقتصادی جهان از انتشارات آستان قدس رضوی و كتاب‌هایی نظیر «جغرافيای اقتصادی ايران (كشاورزی)»، «برنامه‌ريزی روستايی با تأكيد بر ايران» و «جغرافيای اقتصادی ايران (صنايع)» را به رشته تحریر درآورده و مقاله‌های علمی متعددی را در مجلات معتبر دانشگاهی نوشته است.

نظر شما