شناسهٔ خبر: 29359 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی رشته آینده‌پژوهی در دانشگاه آزاداسلامی

معاون آموزش دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد رشته آینده‌پژوهی در دانشگاه آزاداسلامی خبرداد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسکانیوز؛ حسین غریبی، معاون آموزش دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اجلاس 69 دانشگاه ازاد اسلامی گفت: این اجلاس زمینه های قرار گرفتن روسا در  کنار یکدیگر و تبادل افکار و اندیشه هایی که برای اداره دانشگاه لازم است را فراهم می کند و موقعیتی را هرسال در جهت ارتباط بیشتر و ایجاد آرامش علمی در سطح واحد ها ایجاد می کند.


او افزود: از طرف دیگر گزارشی از وضعیت دانشگاه در یک فضای امیدواری برای استفاده از امکانات و منابعی که داریم در جهت بهتر شدن روند رو به رشد دانشگاه و کیفی تر شدن مسائل دانشگاه ارائه می شود.

معاون آموزش دانشگاه آزاداسلامی در ادامه گفت: همچنین قرار گرفتن روسا و مدیران سازمان مرکزی در کنار یکدیگر مزیت دیگری که در پی خواهد داشت، این است که می تواند به بهتر شدن کیفیت دانشگاه کمک کند. همچنین در خصوص مسائلی از جمله اعضای هیات علمی، توسعه اساتید و موضوع ارتقا همفکری و همکاری صورت می گیرد.

غریبی در ادامه با اشاره به راهبرد دانشگاه آزاد اسلامی در سطح جهانی گفت: داشتن ارتباطاتی در سطح جهانی و نگاهی که ما به پتانسیل های موجود در دانشگاه داریم  می تواند دیدگاه های جدیدی را در ارتباط با این مسئله مطرح کند که موجب فراهم شدن ارتباط خوب جهانی و منطقه ای می شود.

وی افزود: درکنار همه این موارد حضور اعضای هیات امنا به خصوص حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی می تواند کمک بسیار موثری باشد، همانطور که سخنرانی ایشان کمک بسیار خوبی در جهت ارتباطات جدید با دنیا، جهانی سازی، آینده پژوهی و نگاه به این حوزه و توجه به معضلات دانشجویان از جمله موضوعات مفیدی است که می تواند برای دانشگاه راه گشا باشد.

غریبی در خصوص تحقق یافتن اهداف معاونت آموزش دانشگاه آزاد در فاصله اجلاس 68 تا 69 گفت: سال قبل یک طرحی را برای تحول دانشگاه آزاد شروع کردیم که در آن بیش از 8000 هزار نفر را به واحد ها معرفی کردیم که از این تعداد 5000 هزار نفر عضو هیات علمی شدند.

وی افزود: در رابطه با مجوز ها بر اساس استاندارهای وزارت علوم توانستیم بالغ بر 800 رشته در سال گذشته در مقاطع مختلف اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به مجموعه رشته هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی بوده است اضافه کنیم.

او در ادامه گفت: همچنین تعداد زیادی از پرونده های مربیانی که در صف ممیزی بودند که بالغ بر 1700 پرونده می شد را به استادیار تبدیل کردیم، همچنین 38 تا 40 نفر از استادیار ها به دانشیار ارتقا یافتند. اهمیت این موضوع در این است که دانشیارها محیط را برای جذب دانشجوی دکتری فراهم می کنند. همچنین بالغ بر 3000 پرونده درصف مباحث گزینش عمومی بودند که آن ها را برای گزینش آماده کرده ایم.

معاون آموزش دانشگاه آزاد اسلامی افزود: از برنامه های اجرایی دیگر برگزاری سمینار معاونین آموزشی واحدها در نجف آباد به جهت شناخت جنبه های متفاوت آموزش بود  که در آن جا راهبردها و مباحث مربوط را طی 3 روز  مورد بررسی قرار دادیم و ارائه کردیم.

غریبی در خصوص رشته آینده پژوهی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاکنون درسی با این عنوان نداشته ایم، اما واحد هایی با این مباحث آموزش داده می شدند، که طی فرآیندهای لازم این رشته ارائه خواهد شد، هرچند بحث به وجود آمدن این رشته در کمیسیون های برنامه ریزی ما مطرح بوده است.

نظر شما