شناسهٔ خبر: 29125 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک مدرس رشته تصویرگری:

بازار، ریسک همکاری با تصویرگران جوان را نمی‌پذیرد

یک مدرس رشته تصویرگری گفت: بازار نشر به دلایل مختلف از جمله گرانی و تحریم، ریسک همکاری با نسل جوان را در رشته تصویرگری، کمتر می‌پذیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ کمال طباطبایی به بهانه برگزاری نمایشگاه گروهی تصویرسازی هنرجویانش و چهار استاد دیگر این حوزه در گالری «سبحان» در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بازار نشر نسبت به چند سال گذشته سنگین‌تر شده و صاحبان نشر کمتر ریسک می‌کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند به تصویرگرانی مراجعه کنند و کار سفارش دهند که پیش از این، امتحان خود را پس داده‌اند و می‌توانند برگشت اعتبار مالی و فرهنگی را تضمین کنند.

1424179009114_Poster.jpg

او ادامه داد: به دلایل مختلف که یکی از آن‌ها تحریم‌ها و گرانی کاغذ است، بازار نشر کمتر ریسک رجوع به نسل جوان تصویرگری را می‌پذیرد و محتاطانه عمل می‌کند.

طباطبایی همچنین بیان کرد: بخواهیم یا نخواهیم، آینده‌ی تصویرگری و بازار آن در دست همین جوانان است. یکی از دلایلی که باعث رونق گرفتن کارگاه‌های تخصصی این هنر شده، حضور علاقه‌مندان و دانشجویان مرتبط با این رشته در این کارگاه‌هاست. آن‌ها به‌صورت تخصصی تکنیک‌های لازم را می‌آموزند و آثاری استاندارد ارائه می‌کنند.

این مدرس دانشگاه درباره‌ی برگزاری نمایشگاه گروهی هنرجویان تصویرگری در گالری «سبحان» نیز گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند فرصتی برای شناسایی جوانان و زمینه‌ساز استفاده از استعداد آن‌ها باشد. ناشران و مدیران هنری انتشاراتی‌ها با حضور در این نمایشگاه می‌توانند با کارهای نسل تازه تصویرگری آشنا شوند و از آن‌ها دعوت به کار کنند.

او ادامه داد: این هنرجویان از بچه‌های کارگاه تصویرسازی کانون پرورش فکر هستند که در یک سال اخیر زیر نظر من و پژمان رحیمی‌زاده، پیمان رحیمی‌زاده و علیرضا گلدوزیان به یادگیری این هنر مشغول بودند. آن‌ها دوره‌های مختلف تصویرسازی را از طراحی هنر و کاراکتر و فضاسازی آموخته‌اند و آثار منتخب خود را در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

طبابایی همچنین اظهار کرد: با توجه به این‌که این نمایشگاه برای فروش آثار نیز در نظر گرفته شده، هنرجویان جنبه‌ی دکوراتیو آثارشان را بیشتر کرده‌اند تا قابلیت فروش نیز داشته باشند. 45 هنرجو با حدود 70 اثر در این نمایشگاه حضور دارند که 85 درصد آن‌ها جوان هستند.

نمایشگاه گروهی تصویرسازی با همکاری گالری «آنلاین» و «سبحان» اول اسفندماه در گالری «سبحان» به نشانی بزرگراه صدر، خروجی کامرانیه، بعد از زیرگذر صدر، جنب دامپزشکی تهران، خیابان منظریه، کوچه پیشتاز، بن‌بست بعثت، شماره 4 افتتاح می‌شود.

نظر شما