شناسهٔ خبر: 28907 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تقاضای 4 هزار و 500 دانشگاهی برای تحصیل در حوزه علمیه خواهران

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: 4 هزار و 486 نفر از تحصیلکردگان رشته‌های دانشگاهی برای تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران اقدام کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی پیش از ظهر شنبه در نشست مطبوعاتی که به مناسبت آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد از اقبال تحصیلکردگان دانشگاهی برای ورود به حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

وی با ذکر آماری از ورود تحصیلکردگان دانشگاهی به حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: در سال گذشته 4 هزار و 486 نفر با مدرک دانشگاهی برای ورود به حوزه‌های علمیه خواهران اعلام تقاضا کرده‌اند که از میان آنها هزار و 100 نفر دارای مدرک کاردانی، 3 هزار و 17 نفر دارای مدرک کارشناسی، 352 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و 17 نفر دارای مدرک دکترا بوده‌اند.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی در حال حاضر حدود 4 هزار نفر در مقاطع سطح دو و سه (معادل کارشناسی و کارشناسی ارشد) در رشته‌های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی و تاریخ اسلام در مراکز آموزش غیرحضوری حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه به تشریح چگونگی ثبت نام جدید داوطلبان برای تحصیل در 420 واحد آموزشی زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور پرداخت و گفت که این ثبت نام از طریق پایگاه اینترنتی حوزه‌های علمیه خواهران به آدرس www.whc.ir انجام می‌شود.

وی ظرفیت پذیرش طلاب در مقطع تحصیلی سطح دو را 15 هزار نفر، سطح سه دو هزار نفر و سطح چهار را محدود اعلام کرد.

پذیرش دواطلبان غیرایرانی از ویژگی‌های مهم ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران در سال تحصیلی آینده است که این اقدام به جز شهرهایی که دارای مراکز جامعه المصطفی العالمیه هستند، در سایر شهرها انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود افزوده شدن برخی کتاب‌های درسی به مجموعه کتاب‌های درسی حوزه‌های علمیه خواهران، اصلاح رشته‌های فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی در مقطع تحصیلی سطح سه، بازنگری در برنامه آموزشی سطح دو پس از اجرای طرح‌های ارزشیابی و آسیب‌شناسی و... را از جمله فعالیت‌های معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد.

نظر شما