شناسهٔ خبر: 28797 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم فجر سکوی پرتاب داشته های سینمای ایران

آقای بازیگر سینمای ایران، با تاکید بر این نکته که حصول نتیجه در کار هنری نیازمند صبر، تامل و رسیدگی مداوم است گفت: جشنواره فیلم فجر سکوی پرتابی برای معرفی داشته های سینمای ایران است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ عزت الله انتظامی نفس برگزاری جشنواره های هنری را به واسطه ایجاد جریان هنری در جامعه و ارتباط مستقیم با مخطابان بسیار مفید دانست. 

وی تصریح کرد: اینکه ما انتظار داشته باشیم تمامی وجوه و آثار حاضر در این جشنواره ها بدون عیب و ایراد باشند، غیرمنطقی است.

انتظامی، جهان هنر را جهان آزمون و خطا دانست و یادآور شد:هنر به واسطه تجربه می تواند به اصل فراگیری دست یابد و تا زمانی که آن تجربیات مثبت و منفی شکل نگیرد و هنرمند، آزادانه آرا و نظرات خود را با مخطابانش در میان نگذارد؛ نمی تواند به خط و جریان فکری اصیل خود دست یابد.

وی افزود: هنری که اصالت تفکر در آن نباشد؛ در امر تاثیرگذاری و جریان سازی با مشکل مواجه می شود.

بازیگر فیلم های «اجاره نشین ها»، «خانه خلوت» و «حاجی واشنگتن» مزرعه هنر را بستری برای کشت بذرهای فرهنگی جامعه دانست و تاکید کرد: اگر انتظار محصول کوتاه مدت از این مزرعه داشته باشیم به آثاری دست پیدا می کنیم که نارس هستند و سودی برای جامعه ندارند، برای همین است که همواره سفارش شده در عرصه فرهنگ و هنر در امر برنامه ریزی باید صبر به خرج داد و در بحث حمایت نیز پیگیر و ثابت قدم باشیم.

به گفته وی، به هنرمندان باید میدان داده شود تا داشته های خود را عرضه کنند و در این بین مردم به عنوان مخاطبان اصلی محصولات هنری مشخص و انتخاب خواهند کرد که با چه آثاری موافق هستند و با چه طرز فکر و نگرشی توان برقراری ارتباط را ندارند.

انتظامی گفت: هنرمندان ایرانی با تمامی چارچوب های قانونی تولید کار آشنا هستند و نیازی به یادآوری و نظارت مستمر ندارند.

وی، جشنواره فیلم فجر را سکوی پرتابی برای معرفی داشته های سینمایی ایران دانست و افزود: امروزه یکی از افتخارات ما حضور هنرمندان خلاق و جوان در سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است که با مرور کارنامه آنها متوجه می شویم درصد بالایی از آنها در همین جشنواره های فجر به هنر ایرانی معرفی شده اند،پس بهتر است دید ماهرانه مان در شکار استعدادها را در این جشنواره ها بالا ببریم نه آنکه فقط مترصد یک مساله یا آسیب باشیم تا به واسطه آن به تخریب فعالیت های فرهنگی و هنری بپردازیم.

سی و سومین جشنواره فیلم فجر 12 بهمن آغاز شده و تا 22 بهمن ادامه دارد. 

نظر شما