شناسهٔ خبر: 28726 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جواد شمقدری: برآوردهای مالی «انقلاب دوم» به اما و اگر خورد

جواد شمقدری درباره سریال «انقلاب دوم» که در پیش تولید به سر می برد بیان کرد که به دلیل سنگینی این پروژه هنوز با مسئولان صداوسیما به توافق نهایی در برآوردهای مالی نرسیده اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جواد شمقدری با اشاره به سریال «انقلاب دوم» که آن را در مرحله پیش تولید دارد، بیان کرد: این سریال کد تولید گرفته و حتی برای آن برآوردهایی هم صورت گرفته است و پیش از این مسئولان صداوسیما یک قسط آن را هم آماده کرده بودند اما در این برآوردها اختلاف نظر وجود دارد چون تلویزیون از مشکلات بودجه ای برخوردار است و از طرفی این سریال هم پروژه سنگینی است و حالا قرار است جلسات دیگری برگزار شود تا به برآورد نهایی برسیم.

کارگردان فیلم «بر بال فرشتگان» بیان کرد: شروع جدی پیش تولید با امضای قرارداد و توافق نهایی درباره برآوردها خواهد بود و احتمالا تولید و ضبط اثر به سال آینده موکول شود.

شمقدری در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد مشکلات مالی باعث شود که ساخت این سریال متوقف شود؟ گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران سریال «انقلاب دوم» را نسازد خیلی عجیب است چون تاکنون چنین اثری نداشته است و حالا هم قرار است این کار با کمک خودشان انجام شود. تنها کمی بر سر شرایط تولید، نحوه اجرا و برآوردها اختلاف است که آنها هم حل می شود.

وی اضافه کرد: بازسازی صحنه های سال 57 و 58 بسیار سخت است و باید این صحنه ها را در شکل و ظاهر افراد، خیابان ها، ادارات، ساختمان ها و... دربیاوریم و قصدمان هم این نیست که داستان را دم دستی جمع کنیم بلکه می خواهیم همه جزییات را متکی بر واقعیت های آن زمان پیش ببریم.

کارگردان فیلم سینمایی «طوفان شن» به استفاده از دیگر سرمایه گذاران برای تولید این سریال اشاره و عنوان کرد: این پروژه سنگین است و می طلبد که شریک دیگری هم در سرمایه گذاری آن حضور داشته باشد.

وی در پایان از اینکه تحقیقاتش برای فیلمنامه این سریال همچنان ادامه دارد، توضیح داد: چندی پیش از چند پایگاه نظامی آمریکایی که در زمان تسخیر لانه جاسوسی هیات های مستشاری آمریکایی در آنجا حضور داشتند بازدید کردم. این پایگاه ها در آن زمان به گونه ای بوده است که حتی ایرانی ها اجازه ورود به آنجا را نداشته اند و من لوازم خانه و محیط کارشان را دیدم تا در تحقیقات خود استفاده کنم.

ارسال به

 

    نظر شما