شناسهٔ خبر: 28668 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پيروزی كمپانی برادران وارنر در دعوی قانونی بر سر فيلم «جاذبه»

قاضي مسئول بررسی تقاضای حقوق یک نویسنده مي‌گويد وی تئوري قابل قبولي برای مستند کردن تعهد كمپانی تولید کننده فیلم «جاذبه» نسبت به او ارايه نكرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، تس گِریتسن پرونده‌ای را علیه كمپانی برادران وارنر تشكیل داد كه ادعا می‌كرد این كمپانی با اكران فیلم پرفروش «جاذبه» مفاد قراردادی را كه در سال 1999 بسته شده بود زیر پا گذاشته است. گریتسن در سال 1999 كتابی را با عنوان «جاذبه» منتشر كرده بود و حقوق رسمی ساخت فیلم آن را به كمپانی كاتیا متعلق به نیولاین فروخته بود كه حالا یكی از زیرشاخه‌های برادران وارنر است.

این قرارداد به مبلغ یك میلیون دلار به اضافه پانصدهزار دلار سود تولید و 2.5 سود اضافه در صورت ساخت فیلم بود. او در ماه آوریل سال 2014 وارد دادگاه شد و ادعا كرد كه فیلم آلفونسو كوآرون با اقتباس از كتاب او ساخته شده و در نتیجه از آنجایی كه فیلم بیش از 700 میلیون دلار در باكس‌آفیس فروش داشته و برنده هفت جایزه اسكار نیز شده است، برادران وارنر حداقل 10 میلیون دلار به او بدهكار هستند.

گریتسن همچنین به این نكته اشاره كرده بود كه كوآرون قرار بوده فیلمنامه‌ای را مستقیما بر پایه كتاب او بنویسد و علاوه بر ذكر كردن شباهت‌های بین فیلم و كتاب خود، خاطرنشان كرد كه صحنه‌های اضافی نیز نوشته كه در آن ویرانه‌های ماهواره به ایستگاه بین‌المللی فضایی برخورد می‌كنند و فضانورد زن حاضر در آن در فضا رها می‌شود و به دنبال راهی برای بازگشت به زمین می‌گردد.

كمپانی برادران وارنر به دعوی اعتراض كردند و گفتند هیچ گونه ارتباطی بین او و استودیو برقرار نبوده است. قاضی در مورد این پرونده نوشت: حتی وقتی این ادعاها به سود گریتسن هم پیش بروند، كاملا آشكار است كه او نمی‌تواند ادعای خود را تحت تئوری‌های قانونی ثابت كند. او ادعا می‌كند كه وارد قراردادی با كاتیا و نیولاین شده كه در صورت ساخت فیلم توسط كاتیا سود آن به او تعلق خواهد گرفت، و اینكه در حقیقت این كاتیا بوده كه فیلم را "بر اساس" كتاب او ساخته است. هیچ‌گونه مدركی دال بر حضور برادران وارنر در این قرارداد یا ساخته شدن فیلم توسط كاتیا وجود ندارد.

قاضی به گرتسن 20 روز مهلت داده تا پرونده خود را بازبینی كند و مدارك قابل قبولی برای ادعای خود پیدا كند. اما اگر او می‌توانست از ادعاهای خود در مقابل برادران وارنر دفاع كند، احتمالا تا حالا این كار را انجام می‌داد. فعلا به نظر می‌رسد كه این پرونده بسته شده باشد.

نظر شما