شناسهٔ خبر: 28517 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رضا کریمی: ایده اولیه فیلم تگرگ و آفتاب داش آکل نیست

کارگردان تگرگ و آفتاب در نشست خبری این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: طرح اولیه فیلم شباهتی به قصه داش آکل نداشت ، ابتدا سعی کردم از این مسئله پرهیز کنم ، اما جایی فکر کردم که ایرادی هم ندارد داستان داش آکل در خدمت قصه باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، نشست خبری فیلم تگرگ و آفتاب دیشب سه شنبه با حضورعوامل این فیلم در مجموعه کاخ جشنواره برج میلاد برگزار شد. 

در این نشست ابتدا رضا کریمی با اشاره به اینکه از زمان شروع به کار در مرحله پیش تولید فیلم تا جشنواره نزدیک به چهار ماه طول کشید گفت: فیلم را با هزینه شخصی خود و البته حمایت فارابی ساختم و از آنجا که قصه را خیلی دوست داشته و مایل به تجربه تازه دراین مورد بودم ، با نیت و حس خوب کار را شروع کردم .

تگرگ و آفتاب» روایتگر قصه ای اجتماعی و شهری در بستر سال های جنگ ایران است و در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: یحیی که رزمنده جوانی است و برای یک مرخصی چند روزه به شهر آمده ناخواسته در موقعیتی خاص قرار می گیرد و دچار تردید می شود که در شهر بماند یا دوباره به منطقه برگردد.

داش آکل یکی از 10 داستان کوتاه مجموعه سه قطره خون، نوشته صادق هدایت است که نخستین بار در سال ۱۳۱۱ منتشر شد.

وی درباره نام فیلم توضیح داد: حال و هوای کار فصل بهار را تداعی می کند و باریدن تگرگ همراه با آفتاب حس خاصی ایجاد می کند که در فیلم هم به تصویر کشیده شده است. 

این کارگردان درباره پلان های حرکات آرام در این فیلم خاطرنشان کرد: به نظرم استفاده از حرکات آرام (اسلوموشن ) در برخی از پلان ها تاثیرگذاری بیشتری در راستای مفهوم فیلم برجای می گذارد. 

کریمی درباره استفاده از برخی بازیگران غیر چهره و جدید در این فیلم توضیح داد: زمانی که قصه را می نوشتم فکر کردم از بازیگران چهره استفاده کنم اما در روند کار به این نتیجه رسیدم که برای تقش اصلی از چهره تازه ای استفاده کنم چرا که ذهنیتی از او وجود ندارد و البته جواب گرفتم .

در ادامه این نشست پیام دهکردی، بازیگر فیلم تگرگ و آفتاب عنوان کرد: وقتی کریمی بازی را در این فیلم به من پیشنهاد داد احساس کردم با او حال خوبی دارم و چرا که او همان چیزی است که می گوید و با عشق سر صحنه می اید ، تکلف و تملقی از او سر نمی زند وگرنه شبیه این نقش را به شکل ها و فیلم های دیگر هم بازی کرده بودم. 

در ادامه علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری این اثر با بیان اینکه از کریمی برای حضور در این فیلم تشکر می کند ، گفت: سعی کردیم بر مبنای ریتم ، فضای ساده و روان فیلم کار را پیش ببرم ، دوست داشتیم نور صاف داشته باشیم ، آفتاب کمتر دیده شود و حتی در نورپردازی داخل از رفلکس استفاده کردیم تا نور کمتری روی بازیگرها باشد. 

کسری عزیزا بازیگر نقش اول این فیلم نیز در ادامه نشست با بیان اینکه این اثر برای او تجربه خیلی بزرگی بود، گفت: پس از استرس هایی که به دلیل بی تجربه گی در بازیگری طی کردم ، کارگردان خیلی به من روحیه داد و کنار من بود، خوشبختانه کار به خوبی پیش رفت .

پردیس احمدی از بازیگران این فیلم نیز در ادامه با بیان این جمله که کریمی از او خواسته فیلم را نخواند ، افزود: زیرا از نظر او من باید درون موقعیت فیلم قرار می گرفتم ، این مسئله اتفاق خوبی بود و خوشحالم که نتیجه کار راضی کننده است.

سی و سومین جشنواره فیلم فجر که از 12بهمن ماه آغاز شده و به مدت 11 روز ادامه دارد.

نظر شما