شناسهٔ خبر: 28305 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هوشنگ ابتهاج در جایزه شعر خبرنگاران تجلیل می‌َشود

جايزه كتاب سال شعر «خبرنگاران» در نهمين دوره‌ برگزاری خود، از يك عمر فعاليت شعری «هوشنگ ابتهاج (ه.ا. سايه) تجليل می‌كند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جایزه‌ كتاب سال شعر خبرنگاران در نهمین دوره برگزاری خود در سه بخش «كتاب سال»، «ویژه» (شاعران بدون كتاب) و «یك عمر دستاورد شعری»، منتخبان خود را معرفی می‌كند.

این جایزه در بخش یك عمر دستاورد شعری كه پیش از این به شاعرانی چون عمران صلاحی، محمدعلی سپانلو، مفتون امینی، سیمین بهبهانی، جواد مجابی، یدالله رؤیایی و احمدرضا احمدی تعلق گرفته، در دوره‌ نهم، از هوشنگ ابتهاج تجلیل می‌كند.

از این شاعر متولد ۱۳۰۶ در رشت، تاكنون آثاری چون «نخستین نغمه‌ها» ۱۳۲۵، ‌«سهراب» ۱۳۲۰، «شبگیر» ۱۳۳۲، «زمین» ۱۳۳۴، «چند برگ از یلدا» ۱۳۳۴، «یادگار خون سرو» ۱۳۶۰ و «سیاه‌مشق» در سه شماره، منتشر شده است.

داوری آثار جایزه كتاب سال شعر «خبرنگاران» در نهمین دوره نیز در حال انجام است كه در بخش كتاب سال، به بررسی كتاب‌های شعر منتشرشده در ایران (در سال ۱۳۹۲) می‌پردازد. در بخش ویژه نیز آثاری از شاعرانی كه به هر دلیل تاكنون در ایران مجموعه‌ شعر منتشر نكرده‌اند اما به اندازه‌ یك كتاب، شعر دارند، با آثاری از شاعران فارسی‌زبان از ایران (داخل و خارج كشور)، افغانستان و تاجیكستان در حال بررسی است.

همچنین طبق روال گذشته و برای جلوگیری از آنچه مطابق اعلام دبیرخانه «هر گونه شائبه» خوانده است، دو مجموعه شعر منتشرشده از علیرضا بهرامی دبیر و عضو هیات داوران جایزه كه با نام‌های «غم صدای تو یعنی...» و «اصلاً مهم كه نیست» در سال ۹۲ انتشار یافته‌اند، در چرخه‌ داوری قرار نگرفته‌اند.

نظر شما