شناسهٔ خبر: 28015 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتخاب اعضای «کارگروه فلسفه دین» شورای تحول علوم انسانی

شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد و طی آن اعضای «کارگروه فلسفه دین» انتخاب شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرنیوز؛ جلسه نود و هشتم شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد. در این جلسه بررسی اعضای پیشنهاد شده برای عضویت در کارگروه فلسفه دین بررسی شدند و طی آن حجت‌الاسلام علی شیروانی، حجت‌الاسلام حمیدرضا شاکرین، حجت‌الاسلام ابوالفضل صادقی، رسول رسولی‌پور، سید محمدعلی دیباجی و محمد محمدرضایی به عنوان اعضای کارگروه فلسفه دین در جلسه شورای تحول و ارتقا علوم انسانی انتخاب شدند.

اهم موارد طرح شده توسط اعضا در مورد معیارهای لازم برای عضویت در کارگروه‌های شورای تحول و ارتقا علوم انسانی شامل مواردی مانند: جوان بودن در عین داشتن تجربه، اعتقاد به تحول و بازنگری در علوم انسانی، خودداری از تکیه صرف بر مدارج علمی رسمی در سنجش افراد بود.


* تدوین سرفصل دکترای هنرهای اسلامی
دستور دیگر جلسه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، ارائه گزارش تدوین سرفصل دکترای «رشته هنرهای اسلامی» بود که توسط کارگروه تخصصی هنر تهیه شده است.
در بخش اهداف و ضروریات تدوین این رشته مواردی مانند ارائه تحلیل‌های صحیح از هنرهای اسلامی با معرفی و شناسایی شیوه‌های گوناگون هنری در حوزه جهان اسلام، شناسایی صحیح مبانی نظری هنرهای اسلامی و ارائه راه‌کارهای استفاده از آن‌ ها در آثار هنری معاصر و کوشش در جهت ارائه نوآوری‌های فنی در زمینه هنرهای اسلامی با حفظ اصالت و هویت اسلامی آن‌ ها مورد اشاره قرار گرفته است.
در بخش دیگری از این گزارش که به بررسی وضعیت موجود و وضعیت مطلوب رشته‌ هنرهای اسلامی اختصاص دارد، استفاده از اسناد بالادستی مانند نقشه جامع علمی کشور مورد تأکید قرار گرفته است.

نظر شما