شناسهٔ خبر: 27886 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قهر صداوسیمای خراسان رضوی با ورزش + توضیحات مقام مسوول

معاون سیمای صداوسیمای خراسان رضوی گفت: متولیان ورزش استان باید تضمینی برای حفظ جان و مال خبرنگاران این نهاد داشته باشند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ درخصوص تصمیم صدا و سیمای خراسان رضوی مبنی بر عدم پخش و پوشش مسابقات ورزشی استان از سوی این نهاد در پی حواشی به وجود آمده در دیدار فوتسال فردوسی مشهد و تاسیسات دریایی تهران، عنوان کرد: در پی این حواشی مدیرکل صدا و سیمای استان این تصمیم را گرفتند تا زمانی که تامین امنیت همکاران ما را کسی یا نهادی بر عهده نگیرد ما نمی‌توانیم همکاران خود را برای پوشش مسابقات اعزام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی و یا سازمانی باید این تضمین را به صدا و سیما بدهد، اظهار کرد: به هر حال برگزارکنندگان مسابقات هر کسی و یا هر نهادی که باشد و در شرح وظایف آن تعریف شده باشد باید چنین تضمینی را بدهند.

آئینه‌دار همچنین افزود: به محض اینکه مشخص شود در صورت حضور همکاران ما در محل مسابقات امنیت آن‌ها و اموال صدا و سیما تامین می‌شود و کسی این موضوع را قبول کند دوباره پوشش و پخش مستقیم مسابقات از سر گرفته خواهد شد.

معاون سیمای صداو سیمای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تا به این لحظه متاسفانه حتی کسی یا نهادی این اتفاقات را برعهده نگرفته است و ما به شدت خواستار این هستیم که حیثیت و امنیت اهالی رسانه در دیدارهای ورزشی حفظ شود و همچنین امکانات و استانداردهای لازم لحاظ شود زیرا در حال حاضر حتی در سالن‌ها محل مصاحبه و استقرار دوربین نیز مشخص نیست و وجود ندارد.

وی گفت: به هر حال زمانی که مسؤولان ورزش استان به نتیجه برسند و تضمین کنند، در جهت بحث ورزش آماده هرگونه همکاری خواهیم بود. آئینه‌دار همچنین تاکید کرد: موضوع ضرب و شتم خبرنگاران و آسیب اموال صدا و سیما از طریق کارشناسی حقوقی سازمان در حال پیگیری هستیم.

نظر شما