شناسهٔ خبر: 27632 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست دانشگاه تهران: ورود علم به جامعه باید متناسب با نیازهای کشور تقویت شود

سرپرست دانشگاه تهران گفت: ورود علم به صحنه جامعه متناسب با نیازهای کشور باید تقویت شود. لذا آن فعالیت‌هایی را که در گذشته داشته‌ایم، ادامه می‌دهیم و ان شاء الله حوزه‌های دیگر مانند تولید فناوری را نیز تقویت خواهیم کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛‌ محمود نیلی احمدآبادی اظهار کرد: حل مسایل کشور و تولید فناوری مستقل از موضوع تولید مقاله نیست و این دو با همدیگر منافات ندارند. وی با بیان اینکه پایه اصلی فناوری تولید دانش است لذا تولید دانش همچنان به قوت خود باقی است، افزود: در مقایسه به تولید مقالات در دانشگاه‌ها، کمتر به حوزه فناوری ورود شده گرچه در دانشگاه تهران در حوزه تولید فناوری نیز فعالیت‌های بسیاری انجام شده است.

سرپرست دانشگاه تهران اضافه کرد: ورود علم به صحنه جامعه متناسب با نیازهای کشور باید تقویت شود. لذا آن فعالیت‌هایی را که در گذشته داشته‌ایم، ادامه می‌دهیم و ان شاء الله حوزه‌های دیگر مانند تولید فناوری را نیز تقویت خواهیم کرد.

نیلی احمد آبادی در خصوص مواجهه کشور با بحران آب و اقدامات علمی دانشگاه‌ها در این زمینه خاطر نشان کرد: در دانشگاه تهران یک گروه 127 نفری از اعضای هیئت علمی دانشگاه تشکیل شده است. این افراد از علوم مهندسی و کشاورزی گرفته تا علوم انسانی، اجتماعی و هنر هستند که در حوزه آب تخصص دارند.

وی ادامه داد: پیشنهادی نیز در مورد مسایل آب و مواجهه با بحران آب به وزارت نیرو داده‌ایم و تفاهم‌نامه‌ای نیز بین دانشگاه تهران و وزارت نیرو امضا شده است. در گذشته نیز فعالیت‌هایی در موسسه آب دانشگاه تهران انجام ‌شده و همچنان ادامه دارد.

سرپرست دانشگاه تهران تصریح کرد: سعی شده تا دانشگاه تهران هماهنگ‌تر و سازمان یافته‌تر با وزارت نیرو همکاری داشته باشد و روند رو به جلویی را پیش بگیرد.

نظر شما