شناسهٔ خبر: 27518 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چه استان‌هایی می‌توانند میزبان جشنواره فیلم فجر شوند؟

نمایش فیلم‌های سی و سومین جشنواره فیلم فجر در استان ها منوط به تامین هزینه های مالی توسط استان ها و غیررقابتی بودن جشنواره در استان‌های مختلف است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ احد میکائیل زاده مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر درباره نحوه نمایش فیلم‌های فجر در استان‌های کشور گفت: حضور هر یک از استان ها در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با در نظر گرفتن برخی ملاحظات مالی صورت می‌گیرد، به این ترتیب که جشنواره فیلم فجر در صورتی میزبانی استان ها را می پذیرد که آنها نیازهای مالی برگزاری جشنوراه در شهرهایشان را تامین کنند.

وی افزود: طبق مقررات تعیین شده هر استان در صورت میزبانی تعهدات مالی خاصی نسبت به جشنواره فیلم فجر خواهد داشت که در صورت انجام این تعهدات، فیلم های این دوره از جشنواره فجر در هر یک از استان های متقاضی نمایش داده می شود.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر درباره تعهدات مالی مطرح شده برای نمایش فیلم‌های فجر در استان ها توضیح داد: تامین هزینه‌های مالی در سالن ها، توافق با تهیه‌کننده ها برای پرداخت حق و حقوق صاحبان فیلم و منتفی شدن بحث داوری در استان ها از جمله تعهداتی است که هریک از استان ها باید آن را رعایت کنند.

میکائیل زاده متذکر شد: با در نظر گرفتن چنین شرایطی، تا کنون تنها استان خراسان رضوی برای نمایش آثار این دوره از جشنواره اعلام آمادگی کرده است و پیش بینی می شود با آغاز بهمن ماه دیگر استان ها هم به جمع نمایش دهندگان ویترین سینمای فجر بپیوندند.

وی در پایان درباره قیمت بلیت فیلم های جشنواره فیلم فجر در استان ها گفت: قیمت گذاری بلیت فیلم ها هم در تهران و هم در شهرستان ها بستگی به سالن های نمایش آثار دارد و از الان قابل پیش بینی نیست. بر همین اساس اول باید سالن های نمایش دهنده آثار مشخص شود و پس از آن درباره قیمت بلیت ها تصمیم گیری شود.

نظر شما