شناسهٔ خبر: 27471 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارائه کتاب کرایه‌ای در «کتابفروشی روزگار»

محمد عزیزی، مدیر انتشارات روزگار با اشاره به این‌که خیلی از افرادی که دوران میان‌سالی را طی می‌کنند، کتابخوانی را با کتاب‌های کرایه‌ای شروع کردند، گفت: در نظر داریم یک بانک اطلاعاتی از افرادی که عضو باشگاه مخاطبان ما هستند ایجاد کنیم و تسهیلاتی از قبیل کرایه کتاب و ارائه کتاب‌ها با 20 درصد تخفیف به این اعضا اختصاص دهیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ محمد عزیزی عنوان کرد: از قدیم سنت بوده افراد ابتدا کتابفروشی داشتند و بعد برای دریافت مجوز نشر اقدام می‌کردند و ناشر می‌شدند؛ یعنی افرادی که محلی برای ارائه کتاب داشتند، به چاپ و انتشار کتاب اقدام می‌کردند. متاسفانه بسیاری از ناشران فعال، به دلیل هزینه‌های بالای رهن و اجاره فروشگاه، محلی برای ارائه آثار جدید خود ندارند.

عزیزی افزود: بدین ترتیب آثار ناشرانی که فاقد فروشگاه هستند کمتر دیده می‌شود؛ چراکه کتابفروشی‌های دیگر هم ویترین فروشگاه خود را به آثار انتشارات خود اختصاص می‌دهند و کتاب‌های سایر ناشران را در گوشه‌ای از کتابفروشی‌شان قرار می‌دهند.

این ناشر با اشاره به راه‌اندازی فروشگاه انتشارات روزگار گفت: ما هم بعد از سال‌ها مکانی برای ارائه آثارمان فراهم کردیم که در خیابان انقلاب، خیابان دانشگاه نرسیده به تقاطع شهدای ژاندارمری در طبقه زیر همکفِ مرکز خرید دانشگاه قرار دارد که تنها به ارائه آثار انتشارات «روزگار» و «روزگار نو» (با مدیریت کاوه عزیزی) اختصاص دارد.

عزیزی تأکید کرد: کتابفروشی در حال حاضر راه‌اندازی شده و با بیش از سه هزار جلد کتاب مشغول ارائه خدمات به مراجعان است، اما برای تکمیل کتاب‌ها و لوازم مورد نیاز، این فروشگاه را در فاصله حدود 10 روز آینده به طور رسمی افتتاح خواهیم کرد.

این ناشر تأکید کرد: در این فروشگاه سعی می‌کنیم تا محیطی ارام و دلنشین برای اهالی فرهنگ  و قلم فراهم کنیم، به‌طوری‌که مراجعه کنندگان می‌توانند آزادانه کتاب‌های این فروشگاه را ورق بزنند و مطالعه کنند.

عزیزی با بیان این‌که «معتقدم کتاب برای مردم چاپ می‌شود و نه برای انبار کردن» گفت: به همین دلیل تلاش می‌کنیم به هر شکلی که می‌شود کتاب‌ها را به دست خوانندگان آنها برسانیم و برای این‌که هیچ کتابخوانی به دلیل هزینه بالای یک کتاب از خواندن آن کتاب محروم نشود، حاضریم کتاب‌ها را به‌صورت کرایه با هزینه بسیار کمتر در اختیار آنها بگذاریم و این نیاز فرهنگی آنها را برآورده کنیم.

وی با اشاره به این‌که «خیلی از افراد که امروز در سن و سال من هستند، کتابخوانی را با کتاب‌های کرایه‌ای شروع کردند» گفت: در نظر داریم تا یک بانک اطلاعاتی از افرادی که عضو باشگاه مخاطبان ما هستند ایجاد کنیم و تسهیلاتی از قبیل کرایه کتاب و ارائه کتاب‌ها با 20 درصد تخفیف به این اعضا اختصاص دهیم. به‌طوری‌که افراد بتوانند رمانی را که قیمت آن 30 هزار تومان است را به پنج هزار تومان برای یک هفته در منزل خود و با آرامش بخوانند.

عزیزی ادامه داد: همچنین درنظر داریم تا در این فروشگاه برنامه‌هایی از قبیل رونمایی از کتاب، جشن امضاء نویسندگان، نقد کتاب و کارگاه‌های داستان نویسی را با حضور استادان شناخته شده این حوزه برگزار کنیم، به‌طوری که تا کنون برخی استادان حوزه ادبیات داستانی برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر انتشارات روزگار در پایان درباره کتاب‌های در دست چاپ خود در انتشارات روزگار گفت: در حال حاضر رمان «اطلس ابر» نوشته دیوید میچل با ترجمه علی منصوری یکی از آثار جدید ماست که با استقبال خوبی مواجه شده؛ همچنین آثاری از خواهران برونته و حدود هفت کتاب از جین آستین را در دست ترجمه داریم که مراحل پایانی خود را طی می‌کند و ان‌شاءالله بنا داریم این آثار را در نمایشگاه کتاب سال آینده ارائه کنیم.

انتشارات و فروشگاه روزگار نو درخیابان انقلاب، خیابان دانشگاه، نرسیده به تقاطع شهدای ژاندارمری، مرکز خرید دانشگاه، طبقه زیر همکف، واحد 4 قرار دارد.

نظر شما