شناسهٔ خبر: 27326 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار مجلد جدید «کتابشناسی ماه» ویژه کتاب‌های آبان‌ماه

مجلد جدید «کتابشناسی ماه» ویژه آبان‌ماه با درج جدیدترین کتاب‌های منتشر شده در آبان‌ماه و با تفکیک آثار مربوط به بزرگسالان، کودک و نوجوان و کمک درسی و آموزشی منتشر شد.

 

 انتشار مجلد جدید «کتابشناسی ماه» ویژه کتاب‌های آبان‌ماه

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  «کتابشناسی ماه» از جمله مجلداتی است که به‌صورت ماهانه از سوی موسسه خانه کتاب و با نظارت سید فرید قاسمی به منظور دسترسی آسان علاقه‌مندان به اطلاعات جدیدترین کتاب‌های منتشر شده گردآوری و منتشر می‌شود.

مجموعه حاضر در مرحله انتشار خود برای 6 ماه دوم سال‌جاری با تغییراتی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. تفکیک کتاب‌های چاپ نخست و کتاب‌های بازچاپی از جمله تغییرات انجام گرفته در مجلد جدید «کتابشناسی ماه» است.

براساس  مقدمه منتشر شده در این مجلد، محتوای مندرج در «کتابشناسی ماه» (در تمام ماه‌های منتشر شده)  براساس خلاصه سوم نسخه بیستم نظام رده‌بندی دهدهی دیویی طبقه‌بندی شده است و برای موضوع‌های اسلام، زبان و ادبیات فارسی، جغرافیا و تاریخ ایران از گسترش‌های رده‌بندی دهدهی دیویی ایران استفاده شده است. به این صورت کتاب‌ها در ده شاخه اصلی رده‌بندی دهدهی دیویی طبقه‌بندی شده‌اند و در هر رده، به ترتیب شماره رده دیویی، ترتیب یافته‌اند.

برای دست‌یابی آسان‌تر علاقه‌مندان به اطلاعات، کتاب‌های کودک و نوجوان، در بخش جداگانه‌ای بعد از رده تاریخ و جغرافیا آمده است.

«کتابشناسی ماه» در بردارنده اطلاعات همه کتاب‌هایی است که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌اند. این مجموعه افزون بر کتاب‌های ناشران خصوصی، انتشارات موسسه‌های دولتی، کتاب‌های با شمارگان محدود و در دسترس اعضای سازمان‌های خاص، گزارش‌های تحقیقاتی، چاپکرده‌های به صورت افست، آزمون‌نامه‌ها و کتاب‌های کمک‌درسی، آموزشی، نقشه‌ها و اطلس‌های را نیز در بر می‌گیرد.

در این مجلد از «کتابشناسی ماه» سه سرفصل ارائه شده است. فصل اول، بزرگسالان، فصل دوم کودک و نوجوان، فصل سوم کمک ‌درسی و آموزشی است. در فصل اول و دوم دو زیرمجموعه «چاپ اول» و «بازچاپ» و در فصل سوم کتاب‌‌های کمک درسی و آموزشی در دو رده مجزا عرضه شده است که رده دوم فصل سوم به کتاب‌های کمک درسی و آموزشی کودک و نوجوان اختصاص دارد.

هر مدخل «کتابشناسی ماه» شامل عنوان، پدید‌آورنده، وضعیت نشر(محل انتشار و ناشر)، مشخصات اثر، موضوع، معرفی کوتاه و عکس روی جلد بخشی از کتاب‌های چاپ اول است.

نمایه‌ها و جدول و آمار بخش پایانی «کتابشناسی ماه» است که علاقه‌مندان می‌توانند در آن به نمایه عنوان، نمایه پدیدآور، نمایه ناشر و زبان‌ کتاب‌ها دسترسی پیدا کنند، همچنین نمایه کتاب‌‌های ترجمه شده از فارسی به زبان‌های دیگر و نمایه کتاب‌های ترجمه شده از زبان‌های دیگر به فارسی دیگر بخش تشکیل‌دهنده نمایه‌های این مجلد است.

 «کتابشناسی ماه» در 764 صفحه، از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شده و به قیمت 15 هزار تومان به فروش می‌رسد.

نظر شما