شناسهٔ خبر: 27177 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

"لاو محمد" در بیرمینگهام انگلیس برگزار شد

این مراسم را امسال مجمع جهانی تقریب مذاهب با مشارکت مرکز اسلامی انگلیس و با هدف تقویت زمینه های وحدت فرق اسلامی و نیز نشان دادن چهره اسلام رحمانی و معرفی درست پیام آور رحمت به جهانیان برگزار کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، این برنامه با هدف جمع آوری کمکهای مردمی برای افراد نیازمند جامعه  وبا مشارکت مسلمانان شیعه و سنی در یکی از کلیساهای بزرگ شهر بیرمینگهام برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از شخصیتهای مذهبی شیعه و سنی بیرمینگهام ازجمله حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس مرکز فرهنگی امام رضا(ع) حضور داشتند، به میزان قابل توجهی از کمکهای جمع آوری شده و یا از پیش خریداری شده بین نیازمندان شهر توزیع شد.

این کمکها شامل مواد غذایی، پوشاک، لوازم بهداشتی وبرخی مایحتاج دیگر زندگی و دریافت کنندگان کمکها نیز از میان محرومین مسلمان وحتی غیر مسلمان است.

در این مراسم همچنین تیمهای پزشکی وکمکهای اولیه نیز برای ارائه بعضی از خدمات اولیه پزشکی و راهنماییهای بهداشتی به محرومین حضور داشتند که با استقبال گسترده ای روبرو شد.

برنامه "لاو محمد" همه ساله در انگلیس به مناسبت هفته وحدت، به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با مشارکت مرکز اسلامی انگلیس، با هدف تقویت زمینه های وحدت میان مذاهب مختلف اسلامی و نیز نشان دادن چهره اسلام رحمانی و معرفی درست پیام آور رحمت، مودت و عشق حضرت محمد مصطفی(ص) به جهانیان برگزار می شود.

برنامه امسال در شهر بیرمینگهام با همکاری نزدیک موسسه خیریه امیرا که متعلق به گروهی از مسلمانان اهل سنت این شهر است و با همکاری اعضای یکی از کلیساهای بزرگ بیرمینگهام برگزار شد.

برنامه های "لاو محمد" که پیش از فرارسیدن هفته وحدت در لندن آغاز شده بود، تا هفته آینده در این شهر ودیگر شهرهای انگلیس ادامه خواهد یافت.

نظر شما